مهد کودک دو زبانه کیدو کیدز کلاب مهدکودک کلاس زبان
امروزه در سطح کشور مهد کودک های خصوصی زیادی در حال فعالیت هستند که بعضی از این مهد کودک ها زبان دیگزی به جز زبان مادری به کودکان آموزش می دهند.

یکی از هدف های مهدکودک دوزبانه این است که کودک به زبانی به جز زبان مادری تسلط پیدا کند و هر دو زبان را از همان  ابتدا بتواند حرف بزند و بفهمد. اما همه مهد کودک های دو زبانه خوب نیستند و به جای آموزش مفید زبان به کودکان علاوه بر زده شدن کودک پول های زیادی به عنوان شهریه از کودک می گیرند.

مزایای آموزش زبان دوم به کودک

یادگیری زبان دوم به رشد ذهنی کودک کمک می کند. در تحقیقاتی که در ایتالیا انجام شده بود متوجه شدند که کودکانی که در معرض زبان دوم قرار گرفته اند نسبت به کودکی که یک زبان یاد گرفته است پردازش ذهنی سریع تری داشته اند. کودکان دو زبانه توجه و تمرکز بیشتری دارند و حواس آنها کمتر پرت می شود.

آموزش دو زبان به کودک باعث عملکرد تحصیلی بهتر در مدرسه می شود. دو زبانه بورن باعث خلاقیت بیشتر در کودک می شود و این کودکان مهارت ارتباطی و خلاقیت بیشتری دارند.

زبان دوم مانع یادگیری زبان مادری نمیشود. بلکه کودکانی که زبان دوم یاد دارند زبان مادریشان تقویت می شود و در امتحانات مربوط به زبان مادری عملکرد بهتری دارند. اما هنوز در مورد اینکه زبان دوم در چه سنی به کودک آموزش داده شود بحث هایی وجود دارد. عده ای از دانشمندان سن 7 سالگی را توصیه کردند. و عده ای می گویند سن 11 تا 13 سالگی مناسب آموزش ربان دوم به کودکان است

چند مزیت مهد کودک های دوزبانه: راحت سفر کردن به نقاط مختلف جهان، بهتر بودن حافظه این کودکان، تقویت عملکرد و تمرکز، فرصت شغلی بهتر، اعتماد به نفس.

معایب مهد کودک دو زبانه

متاسفانه امروزه لفظ دو زبانه فقط برای تبلیغات و رقابت مهد کودک ها به کار برده می شود. اصلا آن طور که گفته می شود آموزش دو زبان به کودک داده نمی شود. معمولا زمانی می شود به کودک زبان دیگری آموزش که کودک به طور کامل زبان مادری خود و تلفظ کلمات را به درستی یاد گرفته باشد. در غیر این صورت آموزش زبان دوم به کودک درست نیست.

از طرفی آموزشی مناسب است که با بازی همراه باشد. اما متاسفانه امروزه مهد کودک ها به روش سنتی به کودک زبان می آموزند. و فقط حافظه کودک را درگیر می کنند و این شیوه در سنین پایین جواب نمی دهد.

برای ثبت نام در مهد کودک دو زبانه کیدو کیدز کلاب می توانید از طریق لینک ” ثبت نام ” کلیک کنید.

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب