پیش دبستانی کیدو کیدز کلاب ابر چارگوش آنلاین
پیش دبستانی ها مکانی برای آموزش کودکان و آماده کردن آن ها برای شروع مدرسه است. کودکان باید برای شروع مدرسه آمادگی هایی از جمله تحمل نبود و دوری پدر و مادر، آمادگی نشستن سر کلاس،  شناخت و رعایت قوانین مدرسه را داشته باشند که پیش دبستانی ها با آموزش این نکات به کودک آن را برای شروع مدرسه آماده میکند.
مزیت هایی که  ثبت نام پیش دبستانی برای کودکان دارد

معمولا والدین ثبت نام در پیش دبستانی را جدی نمیگیرند اما پیش دبستانی از چند جهت قابل توجه است. بچه ها در این دوره جدایی از پدر و مادر را تجربه میکنند و به مرور بر اظطراب این جدایی غلبه میکنند. کودکان مهارت دوست یابی را یاد میگیرند. کودکان تک فرزند که ارتباط کمتری داشتند در پیش دبستانی می توانند برای خود دوست پیدا کنند. در ثبت نام پیش دبستانی کودکان نحوه ارتباط با مربیان و معلمان را یاد میگیرند.

ویژگی های یک پیش دبستانی خوب

 زمان ثبت نام در پیش دبستانی ها  به این نکات توجه کنید، فضا در پیش دبستانی بسیار مهم است باید تمیز و را پله ها و حیاط باید کاملا ایمن باشند. فضای کافی برای بازی بچه ها وجود داشته باشد. توجه به تزئینات داخل حائز اهمیت است زیرا کودکان از محیطی با رنگ ها و طرح های زیبا جذب محیط میشوند. به این نکات که ثبت نام در پیش دبستانی های ایران باید مجوز های لازم از آموزش و پرورش را داشته باشند. آموزش ها مطابق با سر فصل های آموزش و پرورش باشند، مدت زمان آموزش در این پیش دبستانی مطابق با آیین نامه ها باشد. زنگ تفریح این بچه ها جدا از بچه های مدرسه باشد و آموزش مستقیم وجود نداشته باشد و فقط فرآیند محور باشند، نیز باید توجه کرد.

ثبت نام در پیش دبستانی را انتخاب کنید که بیشتر روی تقویت مهارت های مختلف کودک تمرکز می کند، زیرا کودک شما با آمادگی بیشتری به مدرسه می رود. بهتر است در پیش دبستانی ثبت نام کنید که  به کتاب خوانی و داستان گویی اهمیت بیشتری داده شود. دسترسی کودکان به کتاب ها راحت باشد. در هنگام ثبت‌نام در پیش دبستانی حتما محتوای آموزشی آن ها را بررسی کنید. مباحثی که باید در پیش دبستانی به کودک آموزش داده شوند، عبارت است از: آموزش مهارت های زندگی به کمک داستان و نقاشی، مفاهیم علوم و ریاضیات مثل جمع و تفریق به صورت بازی و سرگرمی، کتاب حروف الفبای پیش دبستانی.

 

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب