مشکلات گفتار درمانی کودکان (مهدکودک کیدو کیدز کلاب)
بعضی از کودکان مشکلات در گفتار دارند که اگر دلیل این مشکلات آن ها دوری از اجتماع و محدود بودن ارتباطات باشد مهد می تواند این مشکل را حل کند.

اما اگر مشکلات ارثی و ژنتیکی داشته باشد مهد کودک تاثیری در بهبود گفتار این کودکان ندارد.مشکلات گفتار درمانی ممکن است برای کودکان متفاوتی رخ دهد. والدین باید با آرامش به حل این مسئله بپردازند.

گفتار درمانی در مهد کودک ها

گفتار درمانی برای کودکانی که در سنین مدرسه یا قبل از ورود به مدرسه هستند امری واجب است. کودکانی که مشکل گفتار دارند باید در سنین پایین درمان شوند تا از مشکلات جدی جلوگیری شود.

گفتار درمانی با یک سری ارزیابی های تخصصی به بررسی چند جنبه از توانایی های گفتاری وزبانی کودک می پردازد.

نتیجه غربالگری در گفتار درمانی تعیین کننده چیست؟

اگر بعد از انجام تست های غربالگری گفتار درمانی در کودک مشکلی شناسایی شود برای بررسی نیاز های کودک جلسه ای برگزار می شود. مربیان باید در این جلسه والدین کودک را از مشکلات کودک آگاه می سازند. دخالت زود هنگام در مشکلات گفتاری کودکان تا حد زیادی این مشکلات را در دوره های بعدی زندگی رفع می کند.

وجود غربالگری در مهد کودک ها باعث تشخیص و مداخله سریع کودکان مبتلا به مشکلاتی گفتاری و زبانی می شود.

مهارت های قابل ارزیابی در غربالگری گفتار درمانی کودکان

قابل فهم و درک بودن گفتار کودک: معمولا درک گفتار کودک برای والدین آسان تر است اما اگر دیگران در تشخیص صحبت های کودک دچار مشکل هستند این به معنای نا مفهوم بودن  گفتار کودکان است. این مشکل باعث می شود همسالان و معلمان کودک منظور او را متوجه نشوند ودر ارتباط دچار مشکل می شود.

توجه کودک به دستورالعمل ها: اینکه کودک می تواند از اول تا آخر یک داستان بنشیند و گوش دهد، و اینکه آیا کودک تمرکز دارد به حرف های مربی مهد گوش دهد، این مسائل در این ارزیابی بررسی می شود.

ارتباط برقرار کردن به طور واضح: کودک باید بتواند نیاز ها و خواسته ها به طور واضح بیان کند.

توسعه واژگان: در مکالمه های کودک دایره واژگانش سنجیده می شود و ممکن از کودک گاهی از کلماتی اشتفاده کند که مناسب سنش نیست یا جملات و کلمات محدودی را استفاده کند.

تعدیل احساسات: بررسی این که کودک در زمان شادی یا خوشحالی قادر به بروز احساساتش هست یا نه، و اینکه کودک می تواند با گروهی از دوستانش سازگار شود یا نه.

مهد کودک ها به این دلیل که بچه ها ارتباط اجنماعی با مربی و هم سن و سالان خود برقرار می کنند تا حد زیادی در رفع مشکلات گفتاری و گفتار درمانی کودکان کمک می کند.

مهدکودک و خانه بازی کیدو کیدز کلاب دارای یک روانشناس با تجربه و مجرب است که در صورت نیاز می توانید برای رزرو وقت اقدام کنید. برای ثبت نام در خانه بازی و مهدکودک کیدو کیدز کلاب وارد لینک “ثبت نام” شوید.

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب