خانه بازی مناسب کودک
کودکان نیاز به تحرک و سرگرمی  دارند و متاسفانه امروزه با وجود آپارتمان و نبود حیاط و فضای مناسب برای تحرک  کودکان کار والدین برای کنترل و بازی کودک در خانه بسیار سخت شده است.

کودکان با توجه به روحیه لطیفی که دارند نیاز به مکانی آرام و با نشاط و سرگرم کننده دارند برای ساخت خانه بازی مناسب کودک در خانه باید دکوراسیون خانه بازی کودک با رنگ های شاد و با وسایلی که کودک به آن ها علاقه دارد درست شود، برای ساخت خانه بازی امنیت در اولویت قرار دارد،باید وسایل با ایمنی بالا در آن قرار دهید تا محیط ایمن و با نشاطی برای کودک فراهم شود.

در قدم بعد باید تمامی علایق و نیاز های کودک خود را بشناسید و سپس هدف ساخت خانه بازی برای کودک خود را تعیین کنید و با توجه به آن هدف خانه بازی کودک خود را بسازید،این سوال را از خود بپرسید که کودک شما از این اتاق به چه صورتی میخواهد استفاده کند و متناسب با همان، وسایل ساخت اتاق را تهیه کنید و وسایل اضافی را از اتاق کودک خارج کنید و از رنگ های خاص برای ساخت اتاق کودک استفاده کنید.

ویژگی خانه بازی کودک

کودکان با داشتن فضای مخصوص به خود در خانه هم یاد میگیرند که وسایل بازی جای مخصوص به خودشان را دارند و از ریخت و پاش وسایل بازی کودک در خانه جلوگیری می شود و کودک میداند که برای بازی نباید به دیگر قسمت های خانه برود. قفسه هایی برای قرار دادن وسایل بازی کودک در خانه بازی طراحی کنید برای نظم دادن به وسایل بازی و با رنگ های متفاوت تا کودک شما بتواند جای هر وسیله رو با توجه به رنگ تشخیص دهد،کفپوش خانه بازی باید مناسب برای بازی هایی که کودک در آن به صورت خوابیده است یا دوست دارد روی زمین بچرخد مناسب باشد تا پاها و زانو های کودک آسیب نبیند.

در ساخت اتاق بازی از کودک خود همفکری بگیرید برای مثال اگر کودکی به نقاشی و رنگ آمیزی علاقه دارد یکی از دیوار های خانه بازی کودک را تبدیل به تخته سیاه کنید. از ویژگی های دیگر خانه بازی وجود سرسره های خانگی،چادر بازی کودک به خصوص برای خانه ها با متراژ پایین داشتن پرده نمایش یا پروژکتور به خصوص برای کودکان در سنین بالاتر که به تماشای انیمیشن های محبوبشان علاقه دارند.

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب