نقش مهدکودک در آینده کودکان مهد کودک
تحقیقات نشان داده است که کودکان 50 درصد از مسائل را در قبل از 4 سالگی یاد میگیرند و بقیه مسائل را تا پایان عمر یاد می گیرند.

پس دوران کودکی دورانی بسیار مهم است و یکی از دغدغه های والدین هم چگونگی تربیت کودکان خود به شیوه ای که شخصیتی پایداری داشته باشند. در این مقاله قصد داریم درباره نقش مهدکودک در آینده کودکان صحبت کنیم و به شما یک مهدکودک فوق العاده را معرفی کنیم.

تاثیر مهد کودک در آینده کودک

مهدکودک در جامعه امروزی یک پدیده نو ظهور است که در آینده فرزندان شما نقش مهمی دارد.  اولین جرقه برای ایجاد مهد کودک انقلاب صنعتی بود،زیرا این انقلاب خیلی از جنبه های زندگی مردم را عوض کرد. اما امروزه مهد کودک جایگاه مهمی در تربیت و تعلیم کودکان دارد و تنها مکانی برای نگهداری کودک نیست. امروزه مهد کودک ها نه تنها مکانی برای نگهداری از بچه هایی است که والدین آن ها شاغل است بلکه یک مکانی برای آموزشی  و پرورشی کودکان است که حتی والدینی که شاغل نیستند هم کودکان خود را به این مهد کودک ها می فرستند. مهد کودک ها مهات های اولیه زندگی را که بسیار برای زندگی در آینده ضروری است و به خاطر تخصصی بودن این آموزش ها اکثر والدین از آموزش آن به کودک ناتوان اند، به کودک آموزش می دهند.

در مهد کودک ها به چه مسائلی باید توجه کرد؟

مهم ترین مسئله در مهد کودک ها ایمن بودن مهد کودک از نظر بهداشتی و فیزیکی است. دومین مسئله مهم رفتار مناسب مربیان و متخصص بودن بودن آن ها است. برگزاری برنامه هایی که با روحیات کودکان سازگار است مثل بازی ها و مسابقاتی که هوش هیجانی کودک را تقویت می کند.برگزاری مراسم های اسلامی در مهد کودک ها و دعوت از کارشناسانی که آشنا با روحیات و مسائل کودکان هستند. کی دیگر از مسائل مهم تعداد کودکان در هر کلاس و نحوه مراقبت از آن ها در انتخا یک مهد کودک خوب نقش دارد.

 تفاوت کوکانی که به مهد می روند با دیگر بچه ها چیست؟

کودکانی که به مهد کودک به دلیل داشتن همبازی و تعدد در بازی کردن نسبت به بقیه کودک‌ها فعال تر و پر تحرک تر هستند. کودکانی که همیشه در خانه هستند اکثر وقت خود را بازی های نشسته انجام می دهند یا به تماشای تلویزیون و بازی های رایانه ای  مشغول هستند، این بی تحرکی بر سلامت جسمی و روانی کودکان تاثیرات منفی می گذارد. وجود مهد کودک می تواند مهارت های اجتماعی، شخصیتی و تقویت هوش کودکان کمک کند. خردسالان در مهد خلاقیت هایی را از خود نشان می دهند که مورد تشویق و پاداش قرار می گیرد و اعتماد به نفس کودک بالا می رود و از رشد خوبی برخوردار خواهند بود و نسبت به کودکانی که مهد نرفتن از نظر هوشی و استعداد بهتر هستند.

برای ثبت نام و شرکت در کلاس های حضوری و آنلاین مهدکودک کیدو کیدز کلاب می توانید از طریق لینک ثبت نام اقدام کنید.

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب