کلاس موسیقی مهدکودک کیدو کیدز کلاب
کلاس موسیقی مهد کودک یکی از بهترین کلاس هایی است که برای کودکان می تواند باشد.  مهد کودک کیدو کیدز کلاب، کلاس موسیقی با ساز های مختلفی را برای کودکان طراحی کرده است. آموزش هایی که در کلاس موسیقی کیدو کیدز کلاب انجام می شود شامل : بلز، فلوت، گیتار، همخوانی گروهی و … می باشد.  موسیقی به کودکان انرژی خاصی می دهد. صبوری یکی از رفتار هایی است که در کلاس های موسیقی مهدکودک برای کودکان گوشزد می شود تا بتوانند همخوانی خوبی داشته باشند. در ادامه قصد داریم توضیحی درباره فواید مهم کلاس موسیقی کودکان بدهیم.
پیشرفت مهارت های تحصیلی

موسیقی و ریاضی تا حد زیادی به هم مرتبط هستند. هنگامی که کودکان با مفهموم های ضرب و ریتم آشنا می شوند، تقسیم و کسر را هم می توانند تشخیص دهند. الگوی های موسیقی یکی از مباحثی است که در ریاضی ابتدایی ذکر شده است. طبق گفته روانشناسان، کلاس موسیقی مهد کودک می تواند ذهن کودکان را برای درک مفاهیم ریاضی آماده سازی کند. در کلاس موسیقی کیدو کیدز کلاب، کودکان اشعار و سروده هایی را همخوانی می کنند. تکرار سرود ها باعث می شود تا کودکان از حافظه بلندمدت و کوتاه مدت خود استفاده کنند. ای موضوع باعث می شود تا با بسیاری از مهارت هایی که نیاز به حافظه دارد؛ به راحتی برخورد کنند. در کلاس موسیقی مهدکودک کیدو کیدز کلاب، مهارت های حرکتی هم آموزش داده می شود.

توسعه مهارت های جسمانی

در برخی از ساز های خاص مانند پرکاش، هماهنگی حرکت دست و پا لازم است. موسیقی به کودکان کمک می کند تا مهارت های حرکتی و تعادلی را هم بیاموزند. این نوع ساز ها مناسب با کودکان پر انرژی است. همچنین در ساز های زهی یا صفحه کلیدی مانند پیانو  و ویولون، حرکات مختلف دست راست و چپ به صورت همزمان مهم است. موسیقی و ساز ها به کودکان کمک می کند تا کودک از هر دو دست خود استفاده کند. تقویت مهارت هماهنگی و زمان بندی صحیح، کودکان را برای بسیاری از مهارت ها آماده می کند.

پرورش مهارت های اجتماعی

کلاس های تعاملی و گروهی نیازمند مشارکت بیشتر کودکان است. موسیقی یکی از کلاس هایی در مهدکودک است که موجب تعامل بیشتر کودکان می شود. تقویت مهارت های اجتماعی باعث حضور موثر کودکان در جامعه می شود. تعاملات گروهی و حل مسئله از مهارت هایی است که برای کودکان از نیاز هاست.

 راهی برای آشنایی با سایر فرهنگ ها

یادگیری ساز های مختلف با صدای های متنوع باعث می شود تا کودکان درک کنند که موسیقی چه نقش مهمی در فرهنگ های مختلف دارد. به عنوان نمونه “ساز بانگو” کودک را با فرهنگ آفریقایی و موسیقی کوبایی آشنا می کند. “ساز ویولون” کودک را با موزیسین های آلمانی و ایتالیایی آشنا می کند. یادگیری فرهنگ های مختلف در سنین پایین باعث می شود تا کودک ذهنیت باز و بی طرفی نسبت به سنت های مخلتف جهان پیدا کند و پیش زمینه ای از سنت هایی غیر از فرهنگ خودشان یاد بگیرند.

مهدکودک کیدو کیدز کلاب، به خاطر آشنایی با فواید موسیقی،کلاس های موسیقی مهد کودک را به صورت هفته ای در میان برگزار می کند. در این کلاس ها، از مربی های مجرب و حرفه ای موسیقی کمک گرفته است که در هر جلسه، ساز مختلفی را به کودکان یاد می دهند. علاوه بر کلاس های موسیقی، کلاس های کارامد دیگری مانند یوگا، آشنایی با کشورها، آشنایی با مواد غذایی و … هم برگزار می شود.

 

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب