بهترین خانه بازی مشهد
ما خانه بازی کودک را با نام دیگر خانه اسباب بازی می شناسیم. خانه های بازی می تواند شامل یک اتاق باشد یک زمین بازی که برای کودکان طراحی شده است. این فضا هم در داخل خانه توسط والدین میتواند برای کودک درست شود و هم در بیرون از خانه. خانه‌های بازی در بیرون از منازل با توجه به خواسته والدین، از کودکان به مدت زمان مشخص 2 تا 3 ساعتی نگهداری می کنند. و باعث افزایش تحرک می شوند.  کودکان می توانند در محیطی پویا  لحظات شاد و مفرحی در کنار همسن و سالان خود داشته باشند.

 

فوایده خانه بازی کودکان

با توجه به تحقیقات و با وجود زندگی های آپارتمانی تحرک و سرزندگی کودکان نسبت به گذشته کمتر شده است. با توجه به اینکه کودکان بیشتر از بزرگسالان نیاز به تخلیه انرژی و نشاط دارند، خانه‌ی  بازی مکان مناسبی برای این امر است. بازی کردن در خانه کودک باعث می شود کودکان ما فعالیت گروهی و مشارکت را یاد بگیرند. و مهارت هایی همچون ایجاد اعتماد به نفس در کودک، تشویق کودک به فعالیت بدنی، تقویت تخیل و خلاقیت و یادگیری از طریق بازی کردن درکودکان تقویت می شود.

بازی در خانه های بازی برای پرورش مهارت‌های جسمانی کودک هم مفید است، زیرا کودک فضا و آزادی بیشتری برای بالا و پایین پریدن، دویدن و پرتاب توپ دارد. با توجه به تحقیق ها در گذشته ۷٪ از کودکان دچار بیماری چاقی مفرط بودند. کارشناسان بعدها مطالعات مجددی در این باره انجام دادند که نشان می دهد این موضوع افزایش نیز داشته است. یعنی از هر سه کودک یک کودک «چاق» است. این افزایش وزن به دلیل نداشتن تحرک و جایگزین شدن بازی رایانه ای و کم شدن تحرک است که خانه‌های بازی کودک، فضا برای تحرک کودک را فراهم می کند.

 

امنیت خانه بازی کودکان

کودکان به دلیل تحرک زیاد و اشتیاق برای بازی کردن،پریدن، تاب خورد و سر خوردن از هر جایی و هر وسیله ای استفاده می کنند. پس در حین ساخت خانه اسباب بازی برای کودکان نکات امنیتی بسیار حائز اهمیت است و باید از مصالح نرم و ارتجاعی مثل شن ماسه، چمن به جای مصالح سختی مثل بتن و سیمان استفاده کرد. همچنین در فضای یاد شده، گیاهانی مثل صمغ و گیاهان خاردار در محوطه خانه بازی کودکان بسیار خطرناک است و نباید کاشته شود.

برای کودکان در این فضا خطراتی شامل برخورد به یکدیگر، برخورد به اشیائی مثل در و پنجره و افتادن از پله وجود دارد.  طراحی صحیح و دقت در انتخاب مصالح می تواند ایمنی استفاده کنندگان از فضا و تجهیزات را تضمین کند. همچنین والدین می توانند وسایل ایمنی برای کودک مثل زانو بند وکلاه ایمنی تهیه کنند.

 

 

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب