استخدام مربیان کودک در خانه بازی و مهدکودک کیدو کیدز کلاب
دوران قبل از دبستان مثل مهد کودک و پیش دبستانی بسیار برای کودک حساس است. برای همین مهدکودک ها در استخدام مربیان باید بسیار دقت کنند.

اولین دیدگاه کودک در مورد تحصیل  در این مدت شکل می گیرد. برای همین این دوران حساسیت بالایی دارد و همچنین مدیران مهد کودک ها باید برای استخدام مربی حرفه ای در مهدکودک و پیش دبستانی باید دقت زیادی به خرج داد. در این مقاله قصد داریم در مورد شغل مربی و کمک مربی مهد کودک و پیش دبستانی برایتان توضیح دهیم.

در صورتی که علاقه به اطلاعات بیشتر در زمینه ” چگونه مربی خوبی در مهدکودک باشیم ” دارید می توانید به لینک مربی مراجعه کنید.

وظایف کمک مربی
  • کمک مربیان در مهد کودک وظیفه کمک رسانی به مربی در فعالیت های آموزشی و آماده کردن این فعالیت ها و نظارت روی کودکان و نظم دهی به آن هاست.
  • در استخدام شغل مربی و کمک مربی باید صبرو حوصله و علاقه به کودک وجود داشته باشد.
  • چند مورد از وظایف کمک مربی در مهد کودک:
  • آماده کردن فعالیت های روزمرگی برای کودکان: کمک مربی وظیفع کمک به مربی را برای آماده سازی وسایل آموزشی مثل کاردستی،بازی ها و… را دارد.
  • ارزشیابی کردن نیاز های کودکان: کمک مربی باید نیاز های عاطفی و فردی کودکان را تشخیص دهد و صحبت کردن با والدین کودکان در شناسایی بهتر نیاز های کودک نیز از وظایف کمک مربی است.
  • پاکیزگی کلاس ها و نظم کودکان: کمک مربی باید نظم را در کلاس برقرار کند و در بهداشت و ایمنی کودک نیز نقش بسزایی داشته باشد.
  • کمک کردن به مربی در اجراء قوانین کلاس: کمک مربی وظیفه نظارت روی اجراء قوانین کلاس را داشته باشد و همچنین به امنیت کودکان توجه کند.
  • کمک کردن به کودکان برای انجام کارهایشان: کودکان در خوردن و نوشیدن و لباس پوشیدن و دست شویی رفتن به کمک نیلز دارند که وظیفه کمک مربی رفع این نیاز هاست.
استخدام مربی مهد کودک چگونه است و بازار کار این شغل چگونه است؟؟

برای استخدام در شغل مربی شرایط سنی وجود ندارد. اما داشتن مدرک تحصیلی دیپلم و داشتن کارت بهداشت و کارت مربیگری مهد کودک و کمی تجربه کار با کودکان برای این شغل کافی است.

افرادی که علاقه به این کار دارند با ارائه مدارک می توانند در این شغل در مهد کودک و پیش دبستانی استخدام شوند. حتی در این شغل می تواتن به صورت خصوصی در منزل هم استخدام شد. برای والدینی که نیاز به مربی برای کودکان خود دارند و البته وظایف مربی خصوصی در منزل خیلی بیشتر از مربی مهد کودک است. در بعضی از مهد ها یا خانه های کودک شرایط دیگری از نظر زمانی مطرح می شود که مثلا مربی باید تایم ها و شیف های طولانی تری را در مهد کودک بگذراند.

بعضی بیمارستان ها نیز مربی کودک استخدام می کنند که به دلیل شرایط خاص بیمارستان و وجود بعضی از کودکان شیر خوار حساسیت بیشتری دارد. و به صبر و دقت بالای مربی کودک نیازمند است. و در آخر بعضی مهد کودک ها برای استخدام شرایط خاصی از قبیل سن حداکثر و حداقل و سابقه کاری، بلد بودن زبان انگلیسی، و توانایی کار کردن در شیفت های عصر و صبح را دارند.

حقوق مربی در مهد کودک

میزان حقوق یک مربی تعداد شیفت کاری، ساعت کاری و نیمه وقت یا پاره وقت بودن اثرگذار است. در برخی مهد کودک ها مدیران ترجیح می دهند حقوق مربی را ساعتی پرداخت کنند. مدیران در ایران به طور کلی حقوق یک مربی را طبق پایه وزارت کار تا 5 میلیون تومان پرداخت میکنند.

برای ثبت نام و شرکت در کلاس های مهدکودک کیدو کیدز کلاب می توانید از طریق لینک ثبت نام اقدام کنید.

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب