لباس پوشیدن کودکان در مهدکودک کیدو کیدز کلاب
گاهی والدین برای بیرون رفتن مخصوصا در صبح عجله دارند و ترجیح می دهند خودشان لباس کودک را تن او کنند اما کودک شما نیاز دارد که لباس پوشیدن را یاد بگیرد.

یادگیری توانایی لباس پوشیدن به کودکان شما اعتماد به نفس، استقلال و حس موفقیت می دهد. اگر کودک شما این کار را یاد بگیرد یکی از کارهای صبحگاهی شما نیز کم می شود.

در کنار مهارت لباس پوشیدن کودک چه مهارت های دیگری یاد می گیرد؟

مهارت لباس پوشیدن بیشتر از یک لباس پوشیدن ساده و در آوردن آن است. کودک در کنار این مهارت، مهارت های دیگری را نیز یاد میگیرد. کودک در هنگام لباس پوشیدن مهارت هایی مثل ایستادن روی یک پا برای پوشیدن شلوار، مهارت های یادگیری بستن دگمه ها و زیپ لباس ها را یاد می گیرد. و همچنین یاد می گیرد که اول کدام قسمت لباس را بپوشد که باعث یادگیری انواع لباس ها و رنگ و اندازه آن ها می شود. در حین لباس پوشیدن کودک یاد می گیرد که کدام لباس برای کجا و چه فصل و آب و هوایی مناسب است.

مقدمات آموزش لباس پوشیدن به کودک

کودکان اغلب با در آوردن چیزهای ساده و کوچیک مثل جوراب، کفش یا کلاه یادگیری چگونه لباس پوشیدن را آغاز می کنند. در حینی که کودک لباس خود را در می آورد شما می توانید نام آن لباس ها و نام قسمت های مختلف بدن که کودک لباس ها رو در اورده به او یاد بدهید. تعدادی لباس به کودک بدهید و از او بخواهید آن ها را بپوشد و نام آن ها را بگوید.

لباس پوشیدن را برای کودک مرحله ای کنید تا راحت تر بتواند یاد بگیرد. مثلا در پوشیدن یک شلوارک : شلوارک را از طرف راسته و درست جلوی خود بگیرد. کمر شلوارک را سفت بگرد. یک پای خود را در پاچه شلوارک بکند به طوری که شلوار در دست کودک از و اگر تعادل ندارد دست خود را از جایی بگیرد. و در مرحله آخر بالا کشیدن آن شلوارک. صحبت کردن همزمان شما با کودک در حین لباس پوشیدن به او کمک زیادی می کند.

از کودک خود در حین پوشیدن لباس هایش بپرسید که اولین کاری که باید برای پوشیدن لباست انجام دهی چیست و اگر یادش نبود به کودک کمک کنید، اگر مشکلی دارد در لباس پوشیدن کمک به او مانعی ندارد اما این فرصت را به کودک بدهید که خودش تلاش کند و او را تشویق کنید حتی جایزه دادن هم گاهی لازم است. این کار اعتماد به نفس کودک را زیاد می کند.

به کودکان زمان بدهید: برای لباس پوشیدن به کودک زمان مورد نیاز را بدهید و زمان هایی که عجله ندارید با کودک تمرین کنید. کار های آسان را به کودک خود واگذار کنید و در مراحل سخت به او کمک کنید.

برای کودک خود لباس مناسب انتخاب کنید: به کودک خود حق انتخاب دهید مثلا بگ ذارید از بین چند تیشرت خودش انتخاب کند. در حین انتخاب لباس آب و هوا را هم به کودک آموزش دهید و از او بپرسید هوا آفتابی است یا بارانیو لباس های کثیف و تمیز را به کودک آموزش دهید. و اینکه این لباس های کثیف و تمیز را در جای مخصوص بگذارند و اینکه تا این لباس ها رو نشستید نمی تواند بپوشد.

کار را ساده کنید: برای راحت بودن کودک باید بگزارید کودک بنشیند، لباس های کودک را در جایی یا کشویی بگذارید که بتواند راحت دسترسی داشته باشد. از لباس هایی که با عکس . شکلک جلو و عقب لباس مشخص است استفاده کنید.

برای ثبت نام در پیش دبستانی کیدو کیدز کلاب از طریق لینک ثبت نام اقدام کنید.

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب