آموزش خرید به کودک در کیدو کیدز کلاب
کودکان مثل بزرگسالان و حتی بیشتر به خرید کردن علاقه نشان می دهند و دوست دارند همیشه چیز های جدید برایشان بخرند اما وضعیت اقتصادی جامعه هر زمان این امکان رو به والدین نمب دهد.

همچنین برطرف کردن همه خواسته های کودکان آن ها را پر توقع بار می آورد. بهترین کار این است که درس اقتصادی و از آموزش خرید کردن به کودکان خود بدهید. در ابتدا فرق نیاز و خواسته را به کودک خود آموزش دهید و به او بگویید که چیز هایی که نیاز دارد در اولویت است و چیزهایی که علاقه دارد بخرد اما نیاز ندارد خواسته است. در هنگام خرید کردن در مغازه چند وسیله را به کودک خود نشان دهید و از او بپرسید به کدام نیاز دارد و کدام خواسته اوست. در این صورت کودک می فهمد که نیاز های او مهم تر هستند و باید اول نیاز ها برطرف شود بعد اولویت با خواسته هاست.

آموزش و تهییه فهرست خرید به کودک

قبل از خرید لیستی از وسایل مورد نیاز خود را بنویسید و از کودک بخواهید در نوشتن این لیست به شما کمک کند.از کودک بخواهید وسایل مورد نیاز خود را به شما بگوید و اگر کودک شما خواندن و نوشتن را بلد نیست نقاشی چیزی که لازم دارد در برگه بکشید.

حتی موقع خرید کنار وسایل مهم تر ستاره بزنید تا کودک اهمیت این وسایل را هنگام خرید بیشتر درک کند. و اگر کودک در حین خرید چیزی خواست که در فهرست نبود به او بگویید که نمیتوانید برایش بخرید چون در فهرست وجود ندارد. برای اینکه این کار برای کودک جذاب تر باشد در فهرست خرید یک خرید ویژه بگزارید که یکی از چیزهایی که دوست داشت را برایش بخرید.

با فرزندتان بازی مغازه بازی و خرید بکنید

اگر می خواهید مفاهیم به خوبی برای فرزندتان جا بیوفتد با او بازی خرید کردن بکنید. نقش مادر و فرزندی را بازی کنید که میخواهد خرید کند و شما در نقش کودک و کودک در نقش مادر باشد. فهرست تهیه کنید فهرست را به کودک خود بدهید و بعد با او به مغازه خیالی بروید و شما نقش کودکی که لجباز است و وسایل خارج از فهرست را می خواهد را بازی کنید ودر پایان از او بپرسید به عنوان یک کودک چه ایراد هایی داشتید.

فواید خرید با کودان چیست؟

خرید کردن با کودکان باعث تقویت یک سری از مهارت ها می شود مثل مهات یاد آوری: کودکان بالای سن 2.5 سالگی توانایی شناسایی کالا هایی که در تلویزیون تبلیغ می شود را دارند و پیدا کردن این کالا ها در مغازه برای کودک کار لذت بخشی است. به کودک قدرت انتخاب بدهید اگر هنگام خرید اجازه بدهید کودک از بین 2 محصول یکی را انتخاب کند قدرت تصمیم گیری او را تقویت می کنید. در مورد مواد غذایی مفید فروشگاه با کودک صحبت کنید  که در این حین به کودک خوردن غذا های سالم را یاد می دهید.

اگر به کودک بگویید که به دلیل نداشتن پول نمی توانید بعضی چیز ها رو بخرید کودک شما  صداقت شما رو درک خواهد کرد. بعضی کودکان ممکن است علاقه ای به رفتن به خرید نداشته باشند پس به کودک خود سخت نگیرید و اگر اسباب بازی در خانه دارد که دوستش دارد آن را همراه خود بیاورید ا خرید برای کودک کسل کننده نباشد. 

مهدکودک و خانه بازی کیدو کیدز کلاب، دارای مکانی برای بازی کودکان است که آنجا مجهز به فروشگاهی برای خرید است که خرید را به کودک آموزش میدهد. کودک می تواند با خریداز فروشگاه، خرید کردن را در کنار دوستان خود آموزش ببینند.

برای ثبت نام در مهدکودک و خانه بازی کیدو کیدز کلاب می توانید از طریق لینک ثبت نام اقدام کنید.

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب