اجبار مهد کودک
 وقتی کودک شما به دنیا می آید از گذراندن وقت با او لذت می برید .

اگر مادر شاغلی باشید ممکن است این دوره زمانی که با کودک خود وقت می گذرانید کمتر باشد و شما مجبور باشید سرکار بروید. معمولا نگرانی هایی برای والدین به دلیل ترک کودکشان وجود دارد ولی مهد کودک گزینه مناسبی برای والدین است که به دلیل مسائل شغلی نمیتوانند در کنار فرزندان خود باشند.مهدکودک کیدو کیدز کلاب تایم هایی را ویژه مادران شاغل دارد که پذیرای کودکان است.  اما بعضی والدین از گذاشتن کودکان خود در مهد کودک نگران اند اما این سوال مطرح می شودکه مهد کودک اجباری است یا نه؟

آیا مهدکودک رفتن اجباری است؟

اگرچه بیشتر توصیه می شود که کودک مهد کودک نرود اما در شرایطی که والدین مجبور به کار کردن هستند مهد کودک بسیار گزینه خوبی است و معمولا برای این چنین والدینی بیشتر یک ضرورت است. دومین موضوع اینکه مهد کودک مزایای اجتماعی،اقتصادی و تحصیلی  برای کودکان دارد. در نتیجه مهد کودک اجباری نیست اما به دلیل مزایایی که برای آینده کودکان دارد خوب است که کودک به مهد کودک برود. در ادامه به مزایای مهد کودک برای کودکان را اشاره میکنیم.

مزایای مهد کودک رفتن برای کودک چیست؟

مهد کودک رفتن برای کودکان مزایای زیادی دارد که بعضی از این مزایا عبارت اند از: کودکان اجتماعی می شوند.

با کودکان دیگر آشنا می شوند که ممکن است هم سن و سال باشند یا اختلاف سنی داشته باشند. مهارت های اجتماعی کودک تقویت می شود.کودکان با برنامه بودن را یاد می گیرند. با این که در مهد کودک ها هیچ آموزش رسمی داده نمی شود اما فعالیت هایی برای کودکان در نظر گرفته می شود و به صورت ساختاری اجرا می شوند.

روی برنامه انجام دادن کار ها یکی از مزایا برای کودکان مخصوصا کودکان نوپا است.

کودکان در سنین پایین یادگیری را آغاز می کنند. فعالیت هایی که به کودک آموزش داده می شود باعث می شود در سنین جوانی مفاهیم مختلفی را بهتر از دیگران آموزش ببیند. کودک راحت تر به مدرسه می رود و سازگاری بیشتری با فضای آموزشی مدرسه خواهند داشت.

از آنجا که خانه محیط امنی است اگر کودک در شرایطی محیطی دیگر قرار بگیرد مکن است ایمنی کتری داشته باشد پس ایمنی فرزند شما نیز تقویت می شود. زیرا کودکان با بسیاری از کودکان دیگر در تعامل است و ممکن است در معرض انواع آنفولانزا، سرماخوردگی قرار بگیرد که این برای ایمنی بدن بهتر است.

و با وجود محدودیت های والدین مهد کودک می تواند محیط رضایت بخشی برای گذاشتن فرزندشان در آن جا باشد.

مهد کودک هیچ گاه اجبار نبوده است اما با توجه به مزیت هایی که در فوق برای شما بازگو کردیم؛ شاید نیاز کودک شما باشد. برای ثبت نام و شرکت در کلاس های حضوری و آنلاین مهدکودک کیدو کیدز کلاب می توانید از طریق فرم ثبت نام اقدام کنید.

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب