خانه بازی کودک مشهد

خانه بازی کودک کیدو کیدز کلاب مشهد تمام تلاش خود را برای ایجاد حس شادی و شعف در کودک شما به کار خواهد گرفت. مربیان و همراهان کودک شما در این خانه بازی، از جمله مجرب ترین مربیان مهدکودک محسوب می شوند. مهدکودک و خانه بازی کیدو کیدز کلاب مشهد بروزترین اسباب بازی های روز دنیا را در اختیار دارد. فضای وسیع در کنار ضدعفونی روزانه از جمله ویژگی های این خانه بازی مدرن و بزرگ است. همین موضوعات باعث شده تا لقب بهترین خانه بازی مشهد به این مجموعه نسبت داده شود.

آیا میتوان گفت که بازی و سرگرمی رشد کودکان را افزایش میدهد؟

میتوان اینگونه مطرح کرد که هرگونه بازی و سرگرمی در روند رشد و افزایش قدرت حافظه ی کودکان نقش بسیار زیادی دارد.

متنوع بودن بازی ها برای کودکان

هرکودکی در دوران کودکی خود دارای یک ویژگی خاص است. که این ویژگی ها در هرکودک نسبت به سایرین متفاوت است. همین مسئله باعث میشود که در علاقه های کودکان نیز تفاوت ایجاد شود. کودکان نسبت به سایر افراد بسیار سریع وابسته میشوند و به همان سرعت نیز از یاد میبرند. به همین دلیل ایجاد تنوع در بازی برای آنها بسیار مهم است.

این تفاوت ها ممکن است به دلیل برخی موارد همانند زیر باشد:

دختر یا پسر بودن کودک، میزان حافظه و قدرت تحلیل، محیطی که در آن رشد کرده است،…

از تاثیرگزاری بازی برروی افزایش رشد کودک نمیتوان گذشت. اینکه کودکان احتیاج به فضای امنی دارند مسئله ی بسیار مهمیست. ولی گاهی اوقات کودکان دوست دارند شیطنت کنند و یا بازی های نسبتا پرشرو شوری انجام دهند، لازم است بدانید در این موارد نباید جلوی آنها را گرفت، زیرا اینکار نه تنها در روند رشد جسمی آنها اختلال ایجاد میکند، بلکه بر بروی قدرت ذهنی آنها تاثیر خوبی ندارد.

بازی برای کودکان چه فایده ای دارد؟
  • افزایش قدرت تخیل
  • افزایش میزان ارتباط اجتماعی در جامعه
  • بهتر شدن روند جسمی کودکان
  • نشان دادن علائق ذاتی

متاسفانه هنوز هم والدین و مربیانی وجود دارند که علاقه ای به بازی کردن کودکان ندارند. از آنها اینکار کاملا بیهوده و بی فایده است. این در حالیست که کاملا برعکس است و یکی از دلالی مهم موفق شدن در امور بازی کردن است.به گفته ی برخی از دانشمندان بازی کردن به کودکان کمک میکند تا بزرگ شوند و به معیار های انسانی دست پیدا کنند.

پیشرفته شدن بازی همراه با رشد کودک

هر چه کودک بزرگتر شود، بازی ها نیز پیشرفت میکنند. زیرا توانایی جسمی و ذهنی کودک نیز افزایش پیدا میکند. فرزندان ما برای بزرگتر شدن و زندگی در جامعه احتیاج به کسب مهارت هایی دارند، هرچند که انان این مهارت ها را به صورت خدادادی یاد میگیرند. ولی ما میتوانیم با ایجاد بازی های متنوع در خانه بازی کودک مشهد به آنها کمک کنیم تا راحتتر این مرحله را رد کنند.

بازی چه تاثیری در جسم کودک دارد؟

ما میتوانیم از بازی برای افزایش قدرت جسمانی کوک استفاده کنیم. بازی هایی که در آنها میزان تحرک بیشتر است باعث افزایش قدرت عضلانی کودک میشود. در خانه بازی کودک مشهد زمین های کوچکی برای ایجاد بازی های پرنشاط و پرهیاهو فراهم شده است. تا کودکان در آن محیط با خاطری آسوده بازی کنند.

همچنین اینگونه بازی ها به کودکان کمک میکند تا بتوانند انرژی های اضافی خود را تخلیه کنند. اگر این بازی ها نباشد ممکن است کودک ما دچار ناراحتی اعصاب باشد.

تاثیر بازی بر روح کودک

ما میتوانیم از طریق برخی بازی ها به کودکان کمک کنیم تا بتوانند احساس خود را بشناسند و آن را بروز دهند. در خانه بازی کودک مشهد بازی هایی طراحی شده است ، که به کمک آنها میتوان به کودکان کمک کرد که با احساساتی از قبیل شادی و نشاط، ترسیدن، خوشحالی یا حتی ناراحتی آشنا شوند. انها زمان بروز این احساسات را نیز متوجه میشوند.

تاثیر بازی بر تربیت کودکان

والدین میتوانند از بازی ها نهایت استفاده را در جهت  رشد تربیتی کودک خود داشته باشند. بازی خود نوع دیگری از زندگیست. در خانه بازی کودک مشهد بازی هایی طراحی شده است که به ما کمک میکند تا بتوانیم مسیری را طراحی کنیم. که کودکان در آن با انجام بازی بتوانند به رشد وتعالی برسند و وقت خود را بیهوده هدر ندهند.

تاثیر بازی بر روی رشد اجتماعی کودک

ما از طریق بازی در خانه بازی کودک مشهد میتوانیم کودکان را آماده کنیم تا در جامعه بتوانند با دیگران راحتتر ارتباط برقرار کنند. و بیاموزند که در جامعه مشکلات خود را چگونه حل کنند.

بهره گیری از بازی در بخش آموزش

امروزه مربیان در تلاشند تا بتوانند در بخش آموزش نیز از بازی استفاده کنند. در خانه بازی کودک مشهد مربیان از برخی بازی ها استفاده میکنند تا بتوانند برخی از مهارت های کودکان را تقویت کنند. کودکان از طریق این بازیها با ترکیب کردن رنگ ها، بازی و ریاضی، اندازه گیری،… و خیل موارد دیگر آشنا میشوند.آنها احساسات خود همانند حواس پنج گانه را میشناسند و چگونگی کنترل آنها را می آموزند.

تاثیر بازی بر تشکیل شخصیت کودکان

هنگامی که ما کودکان را در بازی رها میکنیم، آنها تمام ذهنیت خود را فعال میکنند و برروی کاری که میخواهند انجام دهند متکرکز میشوند. اینگونه میتوان به آنها کمک تا قوه ی تخیل قدرت تقویت کنند.

اگر ما سعی کنیم تا در خانه بازی کودک مشهد محیطی آرام را برای بازی کودکان فراهم کنیم به آنها کمک کرده ایم تا شخصیتی آرام نیز داشته باشند و این بدین معناست که ما در آینده کودکی شاد و سالم نیز خواهیم داشت. اگر ما کودکان را در معرض بازی هایی قرار دهیم که احتیاج به تامل داشته باشند، در واقع به آنها کمک کرده ایم تا یاد بگیرند که چگونه در موقعیت های مختلف اهداف بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت داشته باشند. در خانه بازی کودک مشهد زمانی را در اختیار کودکان قرار میدهند تا به حال خود بازی کنند. زیرا اینگونه آنها مجبور میشوند برای تکراری نبودن بازی ها دست به ابتکار عمل بزنند و راهی دیگر  برای فرار از تکراری شدن پیدا کنند.والدین باید بدانند که کودکان احتیاج دارند تا زمانی را با دیگران بازی کنند تا روابط اجتمایشان تقویت شود.

انواع بازی برای کودکان در خانه بازی کودک مشهد

بازی به صورت انفرادی: ما میدانیم که قبل از اینکه کودکمان به 2 سالگی برسد برای بازی کردن احتیاجی به بزرگتر ها ندارد و معمولا به تنهایی برای خودش اسباب سرگرمی پیدا میکند.

در این سن کودکان بسیار کنجکاو و جست و جوگر هستند. آنها علاقه دارند تا محیط اطراف خویش را بشناسند. با بزرگتر ها آشنا شوند. یا علاقه دارند تا وسایل موجود در منزل بازی کنند. والدین باید سعی کنند تا در این دوره بسیار صبور باشند تا درآینده کنجکتوی کودکشان سرکوب نشود.

بازی به صورت موازی: معمولا کودکان بین2تا3 سالگی  دوس دارند کنار یکدیگر بازی کنند نه باهم. این بدان معناست دو کودک که باهم 50 سانتی متر فاصله دارند با دووسیله بازی مشترک یا شبیه به هم مشغول بازی میشوند. آنها باهم بازی نمیکنند روبه روی هم بازی میکنند.آنها علاقه دارند تا یکدیگر را کشف کنند. برای همین وسایلشان را باهم تعویض میکنند.

در خانه بازی کودک مشهد کودکان گاهی به صورت نمادین باهم بازی میکنند. یعنی از یک وسیله به عنوان یک شخصیت خیالی  استفاده میکنند.  حتی ممکن است از مربیان یا والدین خود بخواهند تا با آن وسیله صحبت کنند. در این سن معمولا قدرت تخیل کودک تقویت میشود.

بازی به صورت گروهی یا اجتماعی در خانه بازی کودک مشهد: در خانه بازی کودک معمولا کودکان بعد از عبور از سن3سالگی علاقه دارند تا با دوستان خود بازی کنند. کودکان در این سن یاد میگیرند که به صورت گروهی بازی کنند. در صف نوبت بازی قرار بگیرند یا حتی با مفهوم برد و باخت نیز آشنا میشوند.

به همین دلیل محققان توصیه میکنند، در این سن حتما یک نفر همسن خود کودک برای بازی کنار وی باشد. ممکن است این همبازی افراد درجه یک خانواده او باشند یا همسن و سالانش در خانه بازی کودک مشهد.

تاثیر بازی در بهتر شخصیت اجتماعی کودکان

بازی کردن به کودکان این اجازه را میدهد که در جامعه بتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. آنها می آموزند که در برخورد با سختی و مشکلات چگونه برخورد کنند و شجاع باشند. در حالت کلی بازی به صورت گروهی در خانه بازی کودک مشهد فواید بسیاری دارد:

  • باعث میشود که کودکان راحتتر با محیط بیرون ارتباط برقرار کنند و شناخت کافی از محیط خارج از خانواده را دریافت کنند.
  • باعث میشود که کودکان بتوانند استعدادهای نهان خود را پیدا کنند.
  • کودک می آموزد تا به صورت مشورت گروهی کارهایش را انجام دهد.
  • کودکان می آموزند که مفهومی به اسم برد و باخت نیز در بازی و کار گروهی وجود دارد.
  • کودک با مفهوم قوانین ورعایت آنها آشنا می شود.
  • میتوان به کودکان این مسئله را یاد داد که افرادی هستند که به هر دلیلی به کمک آنها احتیاج دارند.
کنترل کردن استرس و نگرانی

با رشد کودک مسائل و مشکلات آنها نیز فراتر میرود. آنها ممکن است درگیر مسائلی مثل کم آوردن نمره یا مشاجره با دوستان شوند. کودکان در خانه بازی کودک مشهد می آموزند که چگونه در برابر این مسائل بتوانند مقاومت کنند وزندگی متعادلی داشته باشند.

شاد بودن کودکان با بازی کردن در خانه بازی کودک مشهد

برخی والدین اهمیت زیادی برای این مسئله قائل نمیشوند. حال آنکه کودکانی که در زندگی خود شادی بیشتری را تجربه میکنند زندگی بهتری را در آینده تجربه میکنند. در خانه بازی کودک مشهد با استفاده از بازی های متنوع تلاش میشود که محیطی شاد و پر از انرژی برای کودکان فراهم شود.

آموزش همراه با اسباب بازی

در خانه بازی کودک مشهد مربیان سعی میکنند تا به کمک انواع اسباب بازی به کودکان کمک کنند تا شناخت نسبی و تقریبی نسبت به محیط اطراف پیدا کنند.


در پایان مطالعه این مقاله جهت استفاده از امکانات بهترین خانه بازی کودک مشهد می توانید ضمن مشاهده امکانات آن در صفحه مربوطه از طریق شماره تلفن 05137623628 برای رزرو اقدام کنید.


برای ثبت نام در مهدکودک کیدو کیدز کلاب نیز میتوانید از طریق لینک ثبت پیش دبستانی کیدو کیدز کلاب اقدام کنید.

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب