جشن تولد در مهدکودک
مهد کودک خوب و مناسب یکی از مهمترین عوامل در شکل گیری درست شخصیت و تربیت کودکان است. انتخاب بهترین مهد کودک با بهترین ویژگی ها یکی از دغدغه های مهم خانواده ها ست برای سرمایه گذاری روی کودکان خود. یک مهد کودک خوب باید محیطی امن، با نشاط، فعال و خلاق باشد و همچنین یک مهد کودک خوب باید مربیانی داشته باشد که با روانشناسی کودک و حالات و رفتار کودک آشنایی کامل داشته باشد.
لزوم شناسایی مهد کودک خوب و اثرات آن

هر کودک در دوران ابتدایی زندگیش مهم ترین مراحل زندگیش را در مهد کودک ها می گذراند. مهد کودک ها به عنوان اولین مدارس غیر رسمی نقش مهمی در شکل گیری شخصیت کودک در همان مراحل اولیه زندگی دارد. تعداد بهترین پیش دبستانی ها در ایران انگشت شمار هستند. در انتهای این مقاله به یکی از بهترین مهد کودک های مشهد اشاره خواهیم کرد.

ویژگی های بهترین پیش دبستانی ایران

برنامه منظم آموزشی و تفریحی برای کودکان : مدیران پیش دبستانی باید اتاق فکر تشکیل دهند و در آن برای بهبود برنامه های آموزشی و تفریحی کودکان به صورت منظم برنامه ریزی نمایند. نباید فضا به حدی آموزشی باشد که کودک از حضور در آن مهد لذت نبرد و یا بلعکس ، نباید تمام برنامه های کودک با سرگرمی پر شود که به آموزش های لازم جهت ورود به دبستان را کسب ننماید.

ارتباط مهد با والدین : مربیان مهدکودک باید به طور منظم با والدین در ارتباط باشند تا والدین بتوانند از فعالیت های آموزشی ، تفریحی و به خصوص روانشناختی کودک خود مطلع شود. که این ارتباط می تواند به صورت حضوری در مهد کودک با یا به صورت آنلاین با والدین برقرار شود.

محیط مناسب: داشتن محیط مناسب و در خور بازی و تفریح کودکان یکی از مهم ترین ویژگی های مهد کودک هاست. ساختمان های قدیمی که سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب ندارد می تواند روی سلامت جسمی و روانی کودک تاثیر بگذارد.

رعایت نظافت:

از آنجایی که بیمار شدن کودکان کابوس والدین است. بهترین مهدکودک، مهدی است که در آن برای نظافت محیط برنامه ریزی منظم و دقیقی شده باشد. همچنین تمام محیط مهد باید به صورت روزانه و منظم ضدعفونی شود تا از انتقال ویروس و آلودگی به کودکان جلوگیری گردد.

طراحی زیبا رابط کاربری ساده در مهد آنلاین: سایت یک مهد آنلاین خوب باید از طراحی گرافیک خوبی برخوردار باشد زیرا کودک باید جذب محیط آن شود تا بتواند وقت بیشتری در این محیط بگذراند. همچنین باید رابط کاربری ساده ای داشته باشد تا کودکان هنگام کار با آن دچار سردرگمی نشوند. در غیر این صورت باعث می شود کودک از آن محیط خسته شده و میلی به فعالیت در سایت مهد آنلاین را نداشته باشد.

مهدکودک کیدو کیدز کلاب؛ سعی دارد تا به عنوان یکی از بهترین پیش دبستانی های ایران شناخته شود و تا حدودی موفق عمل کرده است. برای ثبت نام در مهدکودک کیدو کیدز کلاب از طریق لینک ” ثبت نام  پیش دبستانی آنلاین کیدو کیدز کلاب” اقدام کنید.

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب