روانشناسی کودک خانه بازی و مهد کودک آنلاین کیدزکیدو کلاب لاک پشت کودک
رفتار با کودکان در هر دوره ای بسیار مهم و حساس بوده است. اکثر والدین نگرانی هایی برای چگونگی رفتار و برخورد با کودک خود را دارند و این سوال همیشه از مراکز مشاوره پرسیده می شود.

بسیاری از رفتار های کودک مثل شیطنت ها پرخاشگری ها و دروغ گویی ها نیاز به برخورد و رفتار صحیح والدین دارد. والدین باید دنبال آموزش برای چگونگی پاسخ به این رفتار ها باشند. در برخورد با این رفتار ها بهتر است با از یک روانشناس برای فرزند خود استفاده کنید.

در کنار یک روانشناس خوب، توجه داشته باشید که مربیان مجموعه مهدکودک مربیانی مطلوب باشند تا موجب رفتار های ناپسند در کودک نشود. پس مهدکودک هم نقش مهمی در کودک خواهد داشت.

رفتار با کودک

والدین برای رفتار صحیح با کودکان خود  باید یک سری مطالعات داشته باشند و مشاوره بگیرند. برای اینکه بهترین رفتار را با کودکان خود داشته باشیم باید نسبت تغییرات زیستی و شناختی و روانی فرزند در هر دوره آشنا شوید. با آگاهی داشتن از نیاز های کودک می توانیم برای برخورد با کودک رفتار مناسبی اتخاذ کنیم.

کودکان نیاز به محبت دارند و شما باید جدا از لحاظ جسمی و ذهنی به نیاز های عاطفی او هم اهمیت دهید. مخصوصا در دوره سنی 2تا 3 سال که کودک به توجه و محبت زیادی نیاز دارد. کودکان در این سنین احساس مستقل بودن پیدا می کنند و دوست دارند که در هر کاری مانع والدین شوند و خودشان اون کار را انجام دهند، بهتر است اگر آن کار ها خطری برای فرزند ندارد اجازه دهید خودش آن کار ها رو انجام دهد و استقلال در کار ها رو تجربه کند.

این کار باعث تقویت رشد اجتماعی و روان شناختی کودکان می شود و اگر زیادی مانع فرزند شوید ممکن است به لج بازی و پرخاشگری فرزند منجرب شود. کودک در این سنین مهارت های حرکتی خود را کامل نکرده پس اگر اشتباه کاری رو انجام داد در برابر آن اشتباهات صبور باشد و فرزند را تحقیر و سرزنش نکنید چون ممکن است در دوره های دیگر زندگی فرزند اختلال ایجاد کند. روش های متفاوتی از نظر علم روانشناسی وجود دارد که با فرزند برخورد شود تا نتیجه بهتری خواهد داشت.

وقایع تا قبل از 4 سالگی مثل گرفتن کودک از پوشک یا گرفتن پستونک از فرزند وجود دارد. در این موارد نباید فشار آورد و بیشتر باید با کودک صحبت کرد و قانعش کرد که چرا نباید پوشک شود. تغییر در عادت های کودکان از مشکلات والدین است که باید طبق نگاه های روانشناسی با کودک خود برخورد کنید.

نکات کلی برای رفتار و تربیت کودک

به جای تنبیه به تشویق او توجه کنید: تقویت رفتار های صحیح بسیار بهتر از تنبیه است و حتما برای تقویت نیازی به خرید جایزه برای کودک نیست، یک در آغوش کشیدن ساده یا گفتن جملاتی مثل آفرین می تواند تاثیرات زیادی داشته باشد.

با فرزند خود گفتگو کنید، اقتدار و صمیمیت را در کنار هم داشته باشید، الگوی مناسبی برای فرزند خود باشید، مسئولیت پذیری را به او خود بیاموزید،

مهد کیدو کیدز کلاب مجهز به یک روانشناس مجرب و حرفه ای است که برای کودک خود می توانید وقت بگیرید. سرکار خانم کیمیا ریگی روانشناس کودک در مجموعه کیدو کیدز کلاب هستند که می توانند به کودک شما کمک کنند.

برای ثبت نام در مجموعه کیدو کیدز کلاب می توانید از طریق لینک ثبت نام اقدام کنید.

 

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب