ضرورت پیش دبستانی مشهد
روان شناسی و محققان علوم تربیتی بر این باورند ، سال های قبل از ورود به دبستان در رشد و تربیت كودكان نقش بسیار اساسی و تعیین كننده ای دارد. در این دوران حساس و مهم، یادگیری كودكان عمیق تر، سریعتر و آسان تر انجام می شود.

توانایی های آنان ابعاد مختلف رشد شكوفا می شود و پایه های اصلی شخصیت کودکان شكل می گیرد. بر همین اساس بسیاری از پژوهشگران و مدیران بر امر آموزش مهارت های پیش دبستانی تأكید زیادی دارند و ثبت نام پیش دبستانی را امری بسیار واجب در شکل گیری شخصیت کودکان می دانند. پیش دبستانی کیدو کیدز کلاب، مهدکودکی با عملکرد رضایت بالا است که کودکان شهر مشهد می توانند در کلاس های حضوری ثبت نام کنند. کودکانی که در شهر مشهد سکونت ندارند می توانند در کلاس های آنلاین مهدکودک کیدو کیدز کلاب شرکت کنند.

پیامد های عدم ثبت نام پیش دبستانی

پژوهشگران بر این باورند بروز ناهنجاری های رفتاری وآموزشی همچون ناتوانی در درك مفاهیم آموزشی ، بی قراری و بی تابی و شیطنت در کلاس ، بیش فعالی ، بی نظمی در انجام تكالیف یا رفتارهای شخصی ، فرار از مدرسه ، مردود شدن ، تنبلی و هر نوع عدم تعادل رفتاری و آموزشی کودکان ناشی از غفلت در ثبت نام پیش دبستانی مناسب می باشد. درواقع همه كودكان نیاز دارند تا قبل از ورود به دبستان آمادگیهای لازم برای رویارویی با آن و ورود به اجتماع حاضر شوند.

گفته های محققان نشان می دهد سرمایه گذاری صحیح در آموزش پایه پیش دبستانی و پیش دبستان مناسب با برنامه هایی با كیفیت بالا نه تنها باعث افزایش آمادگی كودكان برای ورود به اجتماع می شود ، بلكه به صورت خاص، تاثیر بسیار مثبتی بر كودكان متعلق به خانواده های كم درآمد و یا كودكانی كه والدین آنها تحصیلات دانشگاهی مناسب و بالایی ندارند خواهد داشت.

 اهمیت ثبت نام پیش دبستانی در کارآمدی کودکان در نسل آینده

چنان چه پیش دبستانی ها به مكان هایی غیر از محل نگهداری كودكان مبدل شوند. یا به بیان دیگر به وظیفه اصلی و مهم خود كه امر آموزش و تربیت صحیح كودكان است. و نه صرفا نگهداری از آنان تبدیل شوند. به جرئت می شود گفت پیش دبستانی ها نسل كارآمد و تاثیر گذاری را تحویل جامعه خواهند داد.

از آنجا كه رابطه كودك با دوستان و مربیان خود در پیش دبستانی، صمیمانه و دوستانه است. پس قطعا تأثیر پذیری از آنان در مقایسه با محیط خانواده، بیشتر است. زیرا پدر و مادر با لحنی دستوری با كودك رفتار می كنند، او نیز این حالت اجبار را در خانه احساس می كند ، چرا كه دریافته است والدین ، بزرگ تر از او هستند . حتی بعضی وقت ها حس می كند كه والدین به دلیل بزرگ تر بودن، به او زور می گویند. اما احساس کودکان در مهد كودك به مربیان و هم سن و سالان خود احساس دوستانه و به دور از زور و اجبار می باشد.

اگر به دنبال مهدکودکی در شهر مشهد هستید که کودک خود را در پیش دبستانی ثبت نام کنید؛ می توانید از طریق وب سایت کیدو کیدز کلاب فرم درخواست را پرکنید.

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب