ثبت نام پیش دبستانی آنلاین
در این دوسال اخیر به دلیل رواج بیماری کرونا بسیاری از کلاس ها به صورت مجازی برگزار شد.

آموزش و پروش نیز به همین دلیل تلاش خود را کرد تا بتواند مدارس و مهدکودک ها را نیز به صورت غیر حضوری برگزار کند. والدین باید به دنبال یک مهدکودک آنلاین بگردنند تا بتوانند در مهدکودکی خوب ثبت نام کنند.

صدالبته که این مسئله زوایای پنهان زیادی دارد. بسیاری این تصور را دارند که فقط دبستان یا بالاتر دارای اهمیت است. زیرا کودکان در آن مرحله با سواد میشوند. اما باید بدانیم که مقطع پیش دبستانی نیز بسیار مهم است. زیرا در این مرحله کودکان برای رفتن به مدرسه آماده میشوند و آگاهی لازم به آنها در این مرحله داده میشود.اما آموزش دادن به کودکان در این مرحله بسیار مهم است.

با توجه به رواج بیماری کرونا بسیاری از خانواده به دلیل استرس به وجود آماده توسط این ویروس اجازه ندادند که کوکانشان به مهدکودک بروند. به همین دلیل جمعیت آماری متقاضیان مهدکودک بسیار کم شد.به همین دلیل در سال جدید وزارت آموزش و پروش برای جلوگیری از عقب افتادن کودکان از مقاطع تحصیلی خود ثبت نام پیش دبستانی را به صورت آنلاین برگزار کردند.

این کار به صورت رایگان و بدون هیچ هزینه ای انجام گرفت. ثبت نام پیش دبستانی به صورت آنلاین از سمت خانواده ها از استقبال زیادی برخوردار شد.

ثبت نام در پیش دبستانی دارای چه مزایا و معایبی است؟

والدین هرگز مجبور نیستند که کودکان خود رابه اجبار به پیش دبستانی بفرستند. زیرا هدف از مقطع پیش دبستانی صرفا یک پیش آمادگی برای آموزش کودکان است.برای خانواده هایی که دوست دارند که فرزندشان به درجات عالی رشد ذهنی برسد، ثبت نام در پیش دبستانی پیشنهاد بسیار خوبی است.مهدکودک اجباری نیست اما اهمیت زیادی برای کودکان دارد.

اکثر مراکز پیش دبستانی در تلاشند که در کنار ایجاد اوقات سرگرمی برای کوکان، برنامه های آموزشی مناسب آنها را نیز داشته باشند.

به همین دلیل ثبت نام در دوره پیش دبستانی دارای فواید بسیار زیادی است:

*مستقل شدن کودکان برای ورود مقطع دبستان

تقریبا تمامی کودکان زمانی میخواهند از والدین خود جدا شوند، از خود مقاومت زیادی نشان میدهند. چه بسا که این جدایی مصادف با ورود آنها به محیط جدیدی همانند مدرسه باشد.

در مواردی که والدین کودک تصمیم میگیرد که فرزندشان از مقطع پیش دبستانی عبور کرده و مستقیبا وارد مدرسه شود، قطعا استرس و نگرانی نیز در این مسئله دخیل میشود.حال آنکه کودکی که از مقطع پیش دبستانی خود عبور کرده است براحتی میتواند با این مسئله کنار بیاید.

*آموزش قوانین لازم برای محیط مدرسه

در مدرسه قوانین وجود دارد همانند ساعت مشخص ورود و خروج، زمان خوردن چاشت روزانه، داشتن وسایل مورد نیاز، نیاورن وسایل غیر لزوم و…که کودکانی که به پیش دبستانی رفته اند با این قوانین آشناترند و راحتتر با این مسئله کنار میایند.

*کسب مهارت در روابط اجتماعی

به مجموعه ای از مهارت ها که کودکان در آن یاد میگیرند که چگونه با اطرافیان خود برخورد کنند وارتباط اجتماعی برقرار کنند. در محیط پیش دبستانی این مهارت ها آموزش داده میشود.

اگر بخواهیم کودکمان را در پیش دبستانی به صورت آنلاین ثبت نام کنیم به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر خانواده ای بخواهند کودک خود را به صورت آنلاین در پیش دبستانی ثبت نام کند باید تمامی جوانب را درنظر بگیرند. مسائلی مثل مقدار هزینه ای که باید صرف شود، نوع آموزش آن پیش دبستانی آنلاین و ساعتی که در آن کودک قرار است در کلاس شرکت کند.

در هنگام انتخاب یک پیش دبستانی آنلاین باید دقت کنیم تا تمام موارد استاندارد و امکانات و وسایل کافی جهت آموزش را داشته باشد.در جامعه ی امروزی به دلیل برخی مسائل پیش دبستانی های آنلاین سهم زیادی در آماده سازی کودکان جهت ورود به مدرسه دارند.

امروزه آموزش به صورت آنلاین و مجازی تاثیر بسیار زیادی در بخش آموزش کودکان دارد. در جوامع خارجی اغلب مدارس و کلاس ها به صورت آنلاین برگزار میشوند.

در ایران نیز آمادگی لازم برای این مسئله ایجاد شده است. آموزش کودکان در پیش دبستانی به صورت آنلاین باعث میشود تا ما در آینده کودکی  مستقل، خلاق و با مسئولیت داشته باشیم.

این نکته باعث میشود تا ما در آینده فرزندانی دارای اعتماد به نفس داشته باشیم. که در حل مشکلات خود به راحتی راه حل مناسب را پیدا میکنند.

پیش دبستانی های آنلاین به چه روشی آموزش میدهند؟

پیش دبستانی های امروزی مجبور هستند تا روش های خود را مطابق با روش های مجازی به روز کنند.

با آمدن روش های مدرن و پیشرفته شدن تکنولوژی  مراکز آموزشی نیز تمام تلاش خود را میکنند تا بتوانند از این روش ها در بخش آموزش نهایت استفاده را ببرند. در پیش دبستانی های آنلاین مربیان تمام برنامه های آموزشی و تفریحی را به صورت مجازی برای کودک میفرستند.

ما میتوانیم از دوران پیش دبستانی برای آموزش مهارت های اساسی به کودکان استفاده کنیم. در پیش دبستانی مهارت های گوناگونی به کودکان آموزش داده میشود. شاید نرفتن کودکان به این دوره باعث شود تا کودک در بزرگسالی در روابط اجتماعی خود دچار مشکل شود.

سعی میشود تا در پیش دبستانی های آنلاین تمام مهارت های ذهنی را به کودکان آموزش دهند.

در دوره ای که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد بسیاری از والدین دیگر رغبتی برای فرستادن فرزند خود به پیش دبستانی به صورت حضوری نداشتند.

از طرفی دیگر چون دوره بسیار برای کودکان ضروریست، پس والدین خواستار این موضوع شدند تا به طرق دیگر، کودکان از این آموزه ها بهره ببرند.

یکی از این روش ها خرید کتاب های پیش آموزشی است.والدین از طریق کتاب های مختلف میتوانند مفاهیم همانند ریاضی، حروف ابتدایی الفبا و… را به کودکان خود آموزش دهند.روش دیگر این نوع آموزش، اموزش به صورت آنلاین و مجازی است.

باز هم به دلایل مختلف که از آن دلایل شیوع کرونا بود آموزش و پروش از والدین خواهش کرد تا فرزندان خود را به صورت آنلاین در پیش دبستانی ثبت کنند.

برای آموزش کودکان در پیش دبستانی به صورت آنلاین روش های زیادی وجود دارد. بسیاری از مراکز پیش دبستانی طی اقدامی برای خود سامانه ای را مهیا کردند. تا کودکان با ثبت نام در آن پیش دبستانی به صورت آنلاین با مربیان خود در ارتباط باشند.

در پیش دبستانی های آنلاین مربیان سعی میکنند تا با ایجاد گروه در فضای مجازی به کودکان تمام نکات اجتماعی را بیاموزند. آنها درفضای مجازی مهارت های بسیاری نظیر چگونگی برخورد با اطرافیان، قوائد حل مسئله و چگونگی تحیل آن و محترم شمردن حقوق دیگران را میاموزند.

مربیان آموزشی به کودکان تلاش میکنند که اصول اولیه ی آموزش را فراموش نکنند. آنها آموزش های خود را بر مبنای مسائل اجتماعی، آموزش هنری، ورزش و قواعد دینی قرار داده اند.

در ادامه این مطلب شرایط ثبت نام در پیش دبستانی به صورت آنلاین را توضیح میدهیم:

برای اینکه بتوانیم کودک را در مهدکودک و پیش دبستانی آنلاین کیدوکیدزکلاب مشهد ثبت نام کنیم، ابتدا باید وارد پنل ثبت نام پیش دبستانی شویم. در صفحه ی ثبت نام شماره ی یکی از والدین، فرقی ندارد پدر یا مادر را وارد میکنیم.

مراحل ثبت نام پیش دبستانی
مراحل ثبت نام پیش دبستانی

پس از وارد کردن شماره ی همراه در صفحه ی مورد نظر، کدی 6 رقمی برای شماره ی تماس مورد نظر ارسال میگردد. هر یک از والدین که کد را دریافت کرد، آن را در کادر مورد نظر وارد میکند. اینگونه میتوان وارد سایت ثبت نام شد.

مراحل ثبت نام پیش دبستانی
مراحل ثبت نام پیش دبستانی

پس از ورود به پنل اصلی، شما میتوانید تمام نکات و قوانین موجود در سامانه ثبت نام پیش دبستانی آنلاین کیدز کلاب را مشاهده کنید. پس از پذیرش قوانین مورد نظر میتوانید به ادامه ی ثبت نام بپردازید.

مراحل ثبت نام پیش دبستانی
مراحل ثبت نام پیش دبستانی

قبل از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام پیش دبستانی آنلاین،  به مواردی مثل وارد کردن اطلاعات فرزندان، تعداد فرزندان و سن آنها توجه نمایید.

مراحل ثبت نام پیش دبستانی
مراحل ثبت نام پیش دبستانی

 

 

در این قسمت از مراحل ثبت نام می توانید نوع کلاس کودک خود را انتخاب کنید.

حال شما میتوانید با وارد کردن اطلاعات کاربری مورد نیاز برای ثبت نام آنلاین پیش دبستانی، برای خود صفحه ی کاربری ایجاد کنید.

در ابتدا باید تمام اطلاعات مربوط به فرزند خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل:
  1. نام و نام خانوادگی فرزند
  2. جنسیت کودک
  3. تاریخ تولد

در مرحله ی آخر از شما میخواهند اگر دارای فرزند دوقلو هستید حتما اعلام کنید.در مرحله بعد باید هریک از والدین اطلاعات مربود به خود را وارد کنند.

این اطلاعات شامل:

  1. نام و نام خانوادگی والدین
  2. شغل والدین
  3. استان و شهر محل سکونت
  4. آدرس دقیق محل سکونت

در صفحه ی بعدی برا ثبت نام پیش دبستانی آنلاین از شما درخواست میشود که زمان مورد نظر و روز مورد نظر خود را جهت برگزاری کلاس ها وارد کنید.

در صفحه ی ثبت نام گفته شده است که اگر کودک در نیمه ی دوم سال94 و نیمه اول سال95 متولد شده باشد، شما باید کودک را در مقطع پیش دبستانی 2 ثبت نام کنید.

اگر کودک در نیمه دوم سال95 تا نیمه اول سال98 متولد شده باشد، فرزند شما باید در پیش دبستانی یک ثبت نام کند.

پس از انتخاب کلاس( پیش دبستانی یک یا پیش دبستانی دو ویا پیش دبستانی vip )

میتوانیم روز مورد نظر را انتخاب کنیم (زوج یا فرد).

شما حتی این امکان را دارید که ساعت مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید که شامل:

سحرخیزان

خوابالوها

عصر

شب

و در آخر نیز با پرداخت هزینه میتوانید به راحتی کودک خود را در پیش دبستانی آنلاین ثبت کنید.در هر مرحله از ثبت نام میتوانید با زدن کلمه خروج به مرحله قبل بازگردید.

برای ثبت نام در مهدکودک کیدو کیدز کلاب می توانید از طریق لینک ثبت نام اقدام کنید.

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب