دوره مربی مهدکودک فنی و حرفه ای، یکی از دوره های برتر است. زیرا، مدارکی که پس از پایان دوره توزیع می شود، بسیار معتبر است. مربیگری کودک امروزه یکی از شغل های خوب و پر طرفدار می باشد. ابتدا، در این قسمت می خواهیم بگوییم که مربی مهد کیست و چه وظایفی را به عهده دارد؟

مربیگری مهد، شغلی با حساسیت های خاص

مربیگری مهد را می توان از مشاغل بسیار مهم در حوزه آموزش کودک دانست. این شغل، طیف بسیار گسترده ای از فعالیت ها را شامل می شود که ارتباط مستقیم با کودک دارد. والدینی که کودک خود را در مهد ثبت نام می کنند، علم به این دارند که فرزند آن ها، از آموزش های تخصصی بهره خواهد گرفت. آموزش هایی که توسط مربی انجام می شود.

این آموزش ها، در زمینه فردی و اجتماعی است وکودک را برای وارد شدن به اجتماع آماده تر می کند. دوره مهد کودک را می توان، پلی قلمداد کرد که دوران نوپایی را به ورود به مدرسه متصل می کند. در مهد، آموزش های مقدماتی توسط مربی انجام می گیرد. این کار باعث می شود، تا ذهن کودک برای پذیرفتن مفاهیم پیچیده تر آماده شود.

مربی مهد باید از تخصص کافی در حوزه کودک برخوردار باشد. زیرا، تخصص او بر ارتباط گیری و عملکرد مربی با کودکان تاثیر بسزایی خواهد داشت. یکی از مهم ترین وظایف یک مربی مهد را می توان برگزاری جلسات با والدین دانست. در جلسات دوره ای، مربی کودک فنی و حرفه ای، می تواند توانمندی ها و نقاط قوت و ضعف کودکان را به والدین یاد آور شود. آگاه شدن پدر و مادر، از مشکلات فرزند، در پیشگیری اتفاقات و بحران های آینده جلوگیری خواهد کرد.

آن ها می توانند برای حل معضلات، به مشاور تخصصی مراجعه کرده و مشکلات را مطرح کنند.

مدرک مربیگری و لزوم داشتن آن

مربی مهدکودک فنی و حرفه ای، باید مدرک مورد نیاز این حیطه را کسب کند. زیرا، از اهمیت و کاربرد بالایی برخوردار است. همچنین، داشتن این مدرک، برای ورود به موضوع آموزش و پرورش کودک، امری ضروری است. کودکان بین سنین 1 تا 5 سالگی، در حساس ترین مرحله رشد و تکامل قرار دارند. در این سال ها، تجربیاتی که کودک کسب می کند، خواه مثبت خواه منفی، بر چگونگی رشد مغز او تاثیر گذار خواهد بود.

مربی مهد، پس از پدر و مادر، یکی از عناصر مهم در رشد و تربیت کودک به شمار می رود. به همین دلیل است که می گوییم باید از تخصص و دانش لازم برخوردار باشد.

آموزشگاه فنی حرفه ای ابر چارگوش، از مراکز معتبر آموزش و پرورش کودک است، که برای مربیگری مهد، مدارک معتبری ارائه می کند. این آموزشگاه، زیر نظر سازمان فنی حرفه ای است. و از این طریق می خواهد ابتدا به علاقه مندان کار در حوزه کودک، مدارک معتبر ارائه دهد. سپس آن ها را برای ورود به بازار کار آماده کند. در ادامه مطالب، به مزایای داشتن این مدرک اشاره خواهیم کرد.

مربیگری مهد کودک و فرصت های شغلی پیش رو

مربی مهدکودک فنی و حرفه ای، در جامعه امروزی با فرصت های شغلی زیادی روبه رو ست. امروزه، بسیاری از مادران سرزمین، به صورت پاره وقت یا تمام وقت در بازار کار مشغول به کار هستند. از این رو، آن ها، توانایی مراقبت و نگهداری از فرزندانشان را در ساعاتی از روز ندارند. به همین دلیل مجبور می شوند، تا در مهد کودک فرزند خود را ثبت نام کنند.

در چنین شرایطی، تقاضا برای جذب مربی مهدکودک فنی و حرفه ای هم افزایش پیدا کرده است. علاقه مندان می توانند برای اخذ مدرک و مشغول شدن در پیش دبستانی ها و مهد کودک ها اقدام کنند. همچنین، امکان مربیگری به صورت خصوصی نیز برای افراد علاقه مند وجود دارد. خانواده هایی که از تمول مالی بالایی برخوردارند، علاقه مند هستند فرزند آن ها نزد یک مربی حرفه ای در منزل، اوقات خود را سپری کند.

درآمد مربی کودک فنی و حرفه ای

 میزان درآمد مربیان مهدکودک با توجه به نوع مهارت تفاوت دارد. مربی حرفه ای تر حقوق بیشتری را مطمئنا دریافت خواهد کرد. همچنین، میزان دریافتی به نوع مکان و محل استخدام نیز باز می گردد. تعداد ساعات کاری یک مربی در روز، از دیگر عواملی است که بر روی دریافتی تاثیر گذار است. حداقل حقوق برای یک مربی در سال 1401، مبلغ 3 میلیون تومان اعلام گردیده است.

با توجه به مهارت های بیشتر، میزان دریافتی نیز متغیر خواهد بود. مربیگری مهد، شغلی بسیار خوب و مناسب برای افرادی است که دنبال محیط کاری امن و شاد هستند.

مزیت های کسب مدرک فنی حرفه ای مربیگری

مربی کودک فنی و حرفه ای، فردی حرفه ای و متخصص می باشد که آموزش های لازم در حوزه کودک را فرا گرفته است. اخذ این مدرک از آموزشگاه های معتبر، برای فعالیت کردن در حوزه کودک بسیار مهم و ضروری است. مربیان خبره، که آموزش های فنی را دیده اند، از به دوش گرفتن مسئولیت ها در بازار کار نخواهند ترسید. حال می خواهیم مزیت های مهم کسب این مدرک را خدمت شما عزیزان علاقه مند عرض کنیم.

کسانی که در دوره ها و آزمون فنی و حرفه ای شرکت می کنند، پس از اخذ مدرک می توانند آن ها ترجمه کرده و تبدیل به مدرک بین المللی کنند. مدرک بین المللی به افراد کمک می کند تا بتوانند مهاجرت کنند و در اقصی نقاط دنیا با استفاده از آن، فعالیت کنند. به دلیل ارزش و اعتبار بالای این مدرک، دارندگان آن می توانند در بسیاری از فرصت های شغلی مانند: مهد کودک، پیش دبستانی، پرورشگاه و سایر حوزه هایی که مرتبط با کودک است، مشغول به کار شوند.

مزایای دیگر اخذ مدرک مربیگری مهد کودک

 یکی از مزیت های مهم دیگر این است، افرادی که موفق به ادامه تحصیل نشده اند، با اخذ مدرک مربیگری می توانند وارد بازار کسب و کار شوند. دارندگان این مدرک می توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی نیز بهره مند شوند. همچنین، امکان دریافت وام خود اشتغالی و پروانه کسب مشاغل مرتبط با کودک نیز، برای افرادی که موفق به اخذ این مدرک شده اند، وجود دارد.

مربی کودک فنی و حرفه ای، به طور کلی فردی بسیار حرفه ای خواهد بود. که در حوزه کاری کودک می تواند بسیار موفق باشد. از مزایای کسب این مدرک معتبر و مهم گفته شد، در ادامه مطالب ارزشمند تری راجع به آن بیان خواهیم کرد.

نحوه اخذ مدرک مربیگری از فنی و حرفه ای

مربی مهدکودک فنی و حرفه ای، باید بتواند از یک سری فیلتر ها در آموزشگاه عبور کند تا بتواند مدرک را اخذ کند. درباره شرایط کسب مدرک می خواهیم در این قسمت صحبت کنیم. دروس دوره مربیگری معمولا به صورت عملی و تئوری در آموزشگاه ها برگزار می گردد. اغلب مربیان و اساتید دوره، افرادی هستند که خود روانشناس یا فارغ التحصیل رشته علوم تربیتی هستند.

از تخصص اساتید می توان به طور کامل مطمئن بود. در دوره ها، افراد می توانند نکاتی مفید و بسیار کاربردی را فرا گیرند. از شرایط ابتدایی اخذ مدرک ابتدا می توان به هزینه آن اشاره کرد. هزینه دوره ها برای کلاس، آزمون و صدور مدرک از شخص مورد نظر اخذ می گردد. یکی دیگر از شرایط کسب مدرک، قبولی در آزمون تربیت مربی کودک فنی و حرفه ای است. این آزمون بسیار مهم است و پلی است برای سنجش افراد آموزش دیده.

یکی دیگر از ملاک های اخذ مدرک، اخلاق و ویژگی های فردی است. روانشناسان دوره تربیت مربی کودک ابر چهارگوش، به این نکته توجه ویژه ای دارند. در واقع می توان گفت، فردی که از متانت، شکیبایی و اخلاق مناسب برخوردار باشد، می تواند در حوزه کار کودک موفق شود. به هنگام بروز مشکلات، شکیبایی و صبر فرد کمک می کند از پس آن بر بیاید. از دیگر ویژگی های یک مربی، پر کردن جای خالی مادر برای کودکان است.

او باید با عشق ورزی و محبت به کودکان، فضای امنی را برای آن ها ایجاد کند. مربی باید علاوه بر آموزش، عشق ورزی به کودک را نیز سرلوحه کار خود قرار دهد. خلاقیت و نوآوری در بازی های کودکانه و آموزش، از دیگر نکاتی است که مربی باید به آن توجه کند. چنین فردی که این مشخصات را داشته باشد، از فیلتر های اولیه آموزشگاه ابر چارگوش عبور خواهد کرد.

مدارک کافی جهت اخذ مدرک مربیگری فنی و حرفه ای

داشتن حداقل مدرک دیپلم، از شرایط ابتدایی اخذ مدرک مربیگری است. علاقه مند بودن به حوزه کار با کودک، دومین شرط می باشد. برای گرفتن مدرک فنی و حرفه ای، ابتدا باید دوره تربیت مربی مهد کودک را پشت سر بگذارید. سپس در آزمونی که از طرف سازمان فنی و حرفه ای برگزار می گردد، شرکت کنید. پس از قبولی در آزمون های کتبی و شفاهی، می توانید مدرک مربی کودک فنی و حرفه ای را اخذ کنید.

از ویژگی های بسیار خوب این مدرک، بین المللی و قابل ترجمه بودن آن است. برای قبولی در آزمون های کتبی و شفاهی اصلا نگران نباشید. زیرا، آموزشگاه ابر چهارگوش، نمونه سوالاتی را در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین، تمامی سر فصل های دوره را در طول ترم، زیر نظر آموزشگاه ابر چهارگوش، تمرین خواهید کرد.  لازم به ذکر است که مدارک مربیگری سازمان فنی و حرفه ای، 4 یا 5 ماه پس از آزمون تئوری و عملی به شرکت کنندگان داده خواهد شد.

نحوه محاسبه نمره نهایی آزمون های فنی و حرفه ای

در این قسمت می خواهیم نحوه محاسبه نمره نهایی مربی مهدکودک فنی و حرفه ای را بگوییم. ذکر این نکته الزامی است،که نمره نهایی تمامی آزمون های فنی و حرفه ای مانند: مربیگری نقاشی کودک و سایر آزمون ها، به یک شکل محاسبه می شود. نمره آزمون تئوری فنی حرفه ای، ضریب یک دارد. نمره آزمون عملی نیز با ضریب 3 محاسبه می گردد. برای محاسبه نمره نهایی، دو عدد آزمون تئوری و عملی با یکدیگر جمع شده و تقسیم بر چهار می شود.

همچنین، آزمون هایی که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد و بهزیستی با ارائه گواهینامه هایی انجام می شود، به صورت آنلاین خواهد بود. اگر انتخاب شما اخذ مدرک فنی و حرفه ای است، باید 2 مرتبه در تهران برای شرکت در آزمون ها حضور پیدا کنید. رشته هایی مانند: مربی مهدکودک، مدیر مهد کودک، مربیگری نقاشی کودک پیشرفته، طراحی و رنگ شناسی زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای است.

و برای آن ها مدرک مربوطه را صادر می کند. علاقه مندان به بخش پیشرفته نقاشی، که از شهرستان در دوره ها شرکت می کنند، بهتر است گواهینامه تحت نظر بهزیستی را نیز دریافت کنند.

هزینه اخذ مدرک مربیگری مهد کودک فنی و حرفه ای

کسانی که می خواهند در دوره های آموزشی مربی مهدکودک فنی و حرفه ای شرکت کنند، پرداخت سه مبلغ به صورت جداگانه را باید مد نظر قرار دهند. اول، پرداخت هزینه جهت ثبت نام در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای. دوم، هزینه ای که برای وسایل و ابزار مورد نیاز حین آموزش باید پرداخت کرد. سوم، پرداخت هزینه برای صادر شدن مدرک مربیگری فنی و حرفه ای. هر ساله، سازمان فنی و حرفه ای، تعرفه ای را برای ثبت نام دوره ها اعلام می کند.

طبق این تعرفه ها، علاقه مندان می توانند ثبت نام کنند. در آموزشگاه ابر چارگوش، وسایل مورد نیاز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. تنها لازم است، هزینه ای بسیار پایین برای اخذ مدرک، به سازمان فنی و حرفه ای پرداخت کنید. به طور کلی، تمامی آموزش ها، در محیط عالی آموزشگاه ابر چارگوش با اساتید حرفه ای، برای علاقه مندان برگزار خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر، کارشناسان آموزشگاه ابر چارگوش جهت پاسخگویی، در خدمت شما هستند.

دوره های مربیگری آموزشگاه ابر چارگوش

دوره های مربی مهدکودک فنی و حرفه ای آموزشگاه ابر چارگوش به شماره شناسایی 70158، در رشته خدمات آموزشی شروع به فعالیت کرده است.

این مرکز با تامین تجهیزات و فضای استاندارد جهت آموزش و کارآموزی در رشته های مربی مهدکودک، مدیر مهدکودک، تربیت مربی خلاقیت و نخبه پروروی کودک و نوجوان در دو سطح مقدماتی و پیشرفته، خلاقت و نوآوری در محیط کار و مربی هوش حرکتی، اقدام به پرورش مربیان و مدیران سرآمد در حوزه کودک می کند.

به دلیل حساسیت بسیار زیاد حوزه کودک، اساتید آموزشی دوره های این مرکز از بین افراد سرشناس در سطح ملی انتخاب می شوند. موضوع آموزش مربی مهدکودک نیاز همیشگی آموزش های پیش از ورود به دبستان است که در صورت اهمیت دادن به این مسئله، نه تنها خود کودک در آینده به موفقیت های چشم گیری می رسد، بلکه در بلند مدت نسل آموزش یافته توسط مربیان حرفه ای، باعث پیشرفت بیش از پیش کشور خواهند شد.