آموزش مهارت زندگی به کودکان
یکی از اولویت های تربیتی آموزش مهارت های زندگی به کودکان است.

تربیت کودکان مهم ترین اولویت والدین است زیرا کودکان در آینده قرار است وارد محیط اجتماع شوند و تشکیل خانواده بدهند. همچنین والدین الگو فرزندان هستند و رفتار و حرکات آن ها در ذهن کودک ثبت می شود و در شخصیت کودک تاثیر دارد. پس لازم است والدین با مهارت های زندگی و آموزش آن آشنا باشند.

خانه بازی و مهدکودک کیدو کیدز کلاب مجهز به برترین وسایل و اسباب بازی ها برای آموزش است.

چه مهارت های زندگی به کودک آموزش دهیم؟
  • آموزش مهارت ارتباط با دیگران: کودکان در زندگی آینده با مشکلات بسیاری رو به رو می شوند که باید آمادگی لازم را برای مقابله با آن مشکلات داشته باشند. والدین باید علاوه برا یاد دادن احترام گذاشتن به دیگران این را هم به کودک خود یاد بدهند که حق خود را بگیرد و حرف خود را بزند. در مورد نحوه احترام گذاشتن و رنجاندن بقیه می شود به کودک گفت نقاشی بکشد بعد نقاشی را پاره کند تا بفهمد که موقع رنجاندن دیگران چه تاثیر بدی می گذارد.
  • آموزش مدیریت زمان به کودک: کودکان باید اهمیت زمان را بدانند و با فعالیت های مفید و بیهوده آشنا شوند. مثلا تماشای زیاد تلویزیون برای کودکان تاثیر بدی می گذارد. باید برای کودک ساعت تهیه کنید و به او بیاموزید که برای زود  بیدار شدن باید تلاش کند. باید به کودک بگویید تکالیف مدرسه خود را در زمان مخصوص به خود انجام دهند و به کودک نوشتن برنامه روزانه را آموزش دهید داشتن برنامه روزانه به کودک کمک می کند همه کار های خود را به ترتیب و بدون از دست دادن زمان انجام دهند.
  • آموزش مدیریت مالی : کودکان باید یاد بگیرند که پول خود را چگونه خرج کنند. اجازه بدهید کودکان برای خود تصمیم های مالی کوچکی بگیرند. مثلا اگر به کودکتان پول تو جیبی می دهید باید بدانند که تا ماه آینده از پول خبری نیست حتی اگر پول خود را تمام کردند. به کودک پس انداز کردن را یاد بدهید و به کودک بگویید پول خود را تقسیم بندی کند.
  • آموزش رعایت نظم به کودک: معمولا کودکان وسایل و اسباب بازی های زیادی دارند که بهتر است مسئولیت مرتب کردن آن ها را به خود کودک بسپارید و برای آموزش بخشنده بودن به کودک یاد بدهید وسایلی را که نیاز ندارد به دیگران ببخشد. برای جذاب تر شدن این کار برای کودک صندوق های فانتزی آماده کنید تا وسایل خود را راحت تر مرتب کند.
  • آموزش مهارت خانهداری در زندگی:  در کار های خانه از کودکان خود کمک بگیرید مثل چیدن نان ها، انداختن لباس های خودشان در ماشین. با یاد گرفتن تدریجی کار خانه کودک در بزرگسالی به خوبی از عهده  کار هی شخصی اش بر می آید.
  •  آموزش مهارت تصمیم گیری به کودک: تصمیم گیری یکی از کار های مهمی است که باید به کودکان آموزش دهید از کودکان بخواهید اهداف خودشان را بنویسند و به کودک بگویید برای رسیدن به آن اهداف چه کاری باید انجام دهید. و اگر تصمیم گرفتند باید مزایا و معایب آن تصمیم را به کودک بگویید. کودکان با هر تصمیم درستی که می گیرند به اعتماد به نفسشان اضافه می شود.

برای ثبت نام در مهد کودک کیدو کیدز کلاب می توانید از طریق لینک زیر کلیک کنید.

لینک ثبت نام 

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب