مربی در مهدکودک کیدو کیدز کلاب مشهد
مربیان در مهد کودک مسائلی مثل مهارت اجتماعی، بهداشت ، مهارت ابتدایی و پایه خواندن، موسیقی کودکان را به دنیای یادگیری وارد می کند.

مربی مهد کودک کار آماده سازی کودکان برای ورود به مدرسه را بر عهده دارد. و مهارت هایی که در زندگی برای کودک مفید است و خارج از سیستم آموزشی است به کودکان می آموزد.

در واقع مهدکودک یک پل بین مراقبت اولیه از کودک و رفتن کودک به مدرسه است.دوران مهدکودک بسیار دوران حیاتی برای کودکان است و باید مربیان دانش و مهارت خاصی در این زمینه داشته باشند.

مسئولیت های یک مربی کودک

مربی ها در مهد کودک مانند معلمان مسئولیت های یکسانی دارند اما به دلیل اینکه کودک اولین بار در فضای آموزشی و مهد کودک قرار میگیرند.

مربیان باید به کودکان آموزش رفتار درست و ارتباط موثر با همکلاسی هایشان یاد بدهند. و همچنین مهارت های پایه مثل خواندن، نوشتن هم به صورت انفرادی و هم گروهی را آموزش دهند.

مربیان باید انعطاف پذیر باشند زیرا ویژگی های هر کودک متفاوت است و با توجه به شخصیت هر کودک باید به آن کودک مهارت های لازم را آموزش دهند.

مربیان برای کل سال تحصیلی برای کودک برنامه درسی تعیین می کنند. و این اجازه را به کودک می دهند که سوال بپرسد و به دنبال جواب های خود باشند. آموزش ها باید دقیق و درک آن برای کودک آسان باشد.

مربیان از چه روش آموزشی استفاده می کنند؟

مربی در مهد کودک با استفاده از بازی های متنوع و خلاقانه اساس یادگیری را پایه ریزی می کنند. به کودکان شکل ها ،رنگ ها و نحوه تشخیص حروف الفبا و اعداد را یاد می دهند. زیرا این کار کودک را برای کلاس اول که مفاهیم را پیشرفته تر یاد می گیرند آماده می کند.

مربی های مهد کودک با برگزاری همایش هایی برای والدین نقاط قوت کودک را به والدین گزارش می دهند. و مواردی که کودک به کمک نیاز دارد را به والدین اطلاع می دهد.

وقتی نقاط ضعف کودک مشخص شد والدین با مربیان همکاری می کنند تا طرحی آماده کنند که بچه ها هم به سطح بقیه کلاس برسند.

مربی باید اگر کودک اختلال خاصی دارداین موضوع را شناسایی کنند و به والدین کمک می کند تا یک برنامه عملی برای آموزش کودک در خانه تنظیم کنند تا کودک فرصت بیشتری برای یادگیری داشته باشد.

وظایف کلی مربی مهدکودک
  • مراقبت مداوم از کودک
  • آموزش به کودکان از طریق بازی با ابزار های آموزشی و کمک به پیشرفت کودکان
  • آموزش دادن مهارت های زندگی، ریاضیات و ادبیات در حد ابتدایی و اولیه
  • تشویق کودکان در هنگام کار خوب و کنترل رفتار های بد کودکان
  • تهیه برنامه روزانه برای کودکان و اجرای صحیح آن
  • صحبت با والدین کودکان در مورد روند آموزش کودکانشان
  • نظارت روی بهداشت فردی کودکان

برای ثبت نام در مهدکودک کیدو کیدو کیدز کلاب می توانید از طریق لینک ثبت نام اقدام کنید.

3 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب