مهدکودک آنلاین کیدو کیدز کلاب
مهدکودک مجازی در استرالیا

چند سالی است که چند مهد آنلاین در استراليا شروع به فعاليت کرده اند. روش کار این مهد ها به این صورت است که خوانواده ها باید فرزندان خود را در سایت مهد مورد ثبت نام کنند و بگویند که بچه آنها میخواهد چند ساعت و چه ساعاتی از روز را با آن موسسه الكترونيک همراه باشد. سپس کافی است که کودکان در ساعاتی که ثبت نام کرده اند ، وارد سایت مهد آنلاین بشود و انواع بازی های رایانه ای را انجام دهند یا کلی شعر، کاردستی ، نقاشی، شناخت ميوه ها و گل ها، نام حيوان ها و حتی آشنایی اولیه با علوم ریاضی و تلفظ صحيح کلمات و حروف را یاد بگيرد.

همچنين بچه ها میتوانند از طریق سایت این مهد کودک های آنلاین، با یک روانشناس کودک  هم در ارتباط باشند و مشکلاتشان را با او در ميان بگذارند. همچنین کودکان در هر روز و هر ساعت ، فقط میتواند یک کار را انجام بدهد و این به عدم سردرگمی او در محيط مجازی مهدش کمک بسياری میکند.  به عنوان نمونه اگر بچه ها از ساعت 10 تا 11 صبح ، تمرین تلفظ حروف کردند ، از ساعت 11 به بعد صفحه تمرین بسته و صفحه کاردستی برایشان باز می شود. مهد های مجازی هر ماه ، حداقل یک مرتبه اردوی تفریحی برای کودکان ترتيب می دهند تا بچه ها با مربيان از راه دورشان بیشتر آشنا شوند. به رغم تمام مزایای این نوع مهد های کودک ، ثبت نام در این گونه مهد کودک ها میتواند تا حدودی برای رفع اضطراب کودکان از رفتن به مهد حضوری یا حتی مدرسه ، مفيد باشد.

مهد کودک های الکترونیک ، از ژاپن تا آمریکا

هرچند که تاریخچه دقيقی از ثبت اولين مهد کودک آنلاین در دنيا وجود ندارد اما به نظر میرسد که مهد های آنلاین از اوایل سال 2003 ، شروع به فعالیت کرده باشند. روش کار این مهد ها به این صورت است که تمام خبرهای مربوط به مهد آنلاین ، کارکنان آن و بچه ها را برای اطلاع بيشتر والدین ، روی سایت می گذارند و هر روز یا هر هفته ، در صفحه اصلی سایتشان ، بهترین و با استعداد ترین بچه ها را در زمينه های مختلف معرفی میکنند. این کار آنها باعث تشویق بچه ها شده ، به انجام هرچه بهتر کارهایشان کمک میکند. همچنین ، والدین می توانند از طریق وب کم ، فعالیت هایی که فرزندشان انجام می دهد را زیر نظر بگیرند و هر روز با مراجعه به سایت مهد آنلاین ، از اطلاعات مربوط به وضعيت آموزشی کودکان شان آگاه شوند. امروزه مهد های آنلاین در سراسر دنيا از سوئيس ، ژاپن ، مالزی و کره جنوبی گرفته تا انگليس و آمریكا مشغول فعاليت هستند.

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب