پیش دبستانی ابرچارگوش و مهد کودک آنلاین کیدو کیدز کلاب
 
مهد کودک بهترین پایگاه آموزشی برای کودکان است. و این جمله از همه بیشتر برای معلمان کلاس اول جذاب است. معلمان کلاس اول به خوبی تفاوت میان دانش آموزانی که دوره مهدکودک و پیش دبستانی را گذرانده اند، و غیر آنها را احساس می کنند.

 

فایده مهدکودک چیست؟

اگر کودکان را به دو دسته آرام و فعال تقسیم کنیم، مهدکودک برای هر دو ایشان مفید خواهد بود. مهد کودک، برای کودکانی که بسیار آرام هستند و کنش اجتماعی زیادی ندارند، فواید بسیاری خواهد داشت. از مهمترین فایده های این موضوع می توان به ایجاد انگیزه و روحیه تعامل با دوستان و هم سن و سالان اشاره کرد.

از دیگر فواید مهد کودک برای این رده سنی، حس دیده شدن است. کودکان آرام به دلیل مشارکت نکردن در فعالیت های دوستانه و بازی های کودکانه، از جمع ها ترد می شوند. اما اگر مربی مهدکودک کارآزموده و توانمند باشد، می تواند این دسته از کودکان را به آرامی و با ترفندهای جذاب، در بازی ها مشارکت داده و اعتماد به نفس لازم را در او تزریق کند.

اما مهد کودک برای کودکان فعال یا بیش فعال نیز بسیار مفید است. همیشه خانواده ها از این موضوع شاکی هستند که انرژی زیاد فرزند ما باعث ایجاد مشکلات می شود. ضمنا کنترل این میزان از نیاز به فعال بودن برای آنها مشکل است. اینجاست که مهدکودک ها می توانند به خانواده ها کمک کنند و محلی برای تخلیه انرژی کودکان در رده های سنی مختلف باشند. البته در اینجا نقش یک مربی کارآمد در مهدکودک نباید به هیچ عنوان فراموش شود.

 

رفتن به مهدکودک چه ارتباطی با کلاس اول دارد؟

بهتر است این سوال را از یک معلم کلاس اول بپرسید! اما چیزی که اینجا بسیار جالب توجه است، کودکانی که قبل از حضور در مدارس، مهدکودک و پیش دبستانی را تجربه می کنند و سابقه حضور در یک جمع با حضور یک مربی را دارند، بسیار در فراگیری درس پیشگام هستند. آنها درد اولین ها را نخواهند داشت. مثلا اولین بار که سرکلاس برای رفتن به توالت اجازه می گیرند! یا اولین بار که مربی از آنها پرسشی می کند. و یا اولین دفعه ای که می خواهند وسایل خود را برای رفتن به خانه جمع و جور کنند.

این تمارین معمولا در مهد کودک ها با دانش آموزان به انجام می رسد تا آنها برای ورود به اولین اجتماع بزرگ زندگی خود آشنا شوند. شاید عجیب باشد که مهدکودکی که می رویم  و سپس مدرسه، یکی از بزرگترین اجتماعات دوستانه و کاری است که ما در زندگی خود تجربه می کنیم.

یک مربی خوب در مهد کودک مهارت های اولیه کودک در حوزه های مختلف را می سنجد. و حتی گاهی استعداد او در یک زمینه خاص را کشف می کند و مسیر زندگی او را تغییر می دهد. پس با توجه به این تفاسیر توصیه می کنیم فرصت بسیار خوب مهدکودک را از فرزندان خود دریغ نکنید.

2 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب