بیش فعالی کودکان

در هر خانواده ای ممکن است یک کودک بیش فعال وجود داشته باشد این کودکان بسیار باهوش و با استعداد هستند اما در زندگی تحصیلی خود موفق نمی شوند چون مشکل تمرکز دارند و نمیتوانند استعداد خودشان را در راه درستی بگزارند.اما برای این مشکل راه حل هایی وجود دارد و اگر خانواده ها بتوانند درست این کودکان را آموزش دهند مشکل آن ها قابل بر طرف شدن و کنترل شدن است.

علائم بیش فعالی کودکان
  • علائم بیش فعالی، قبل از سن ۱۲ سالگی دیده می شود.
  • نا آرام بودن کودک حین نشستن روی صندلی و تکان دادن دست و پاهای خود.
  • اکثرا این مدل کودکان در کلاس در و مکان هایی که نیاز به نشستن است بلند می شوند و نمیتوانند بشینن.
  • نوعی احساس بی قراری دارند، به اطراف می دوند و از در و دیوار بالا می روند.
  • در بیشتر مواقع بدون سرو صدا نمیتوانند در فعالیت ها شرکت کنند.
  • در بیشتر اوقات بیش از حد صحبت می کند.

اگر این مشکلات به مدت 6 ماه قبل از سن 12 سالگی در دو محیط مجزا مثل خانه و مهد کودک ادامه داشته باشند باعث اختلالات اجتماعی و تحصیلی در کودک می شوند.

تاثیر رفتار مربیان مهد بر کودکان بیش فعال

اغلب کودکان بیش فعال در هر لحظه به کار جدیدی علاقه نشان می دهند و روی یک کار تمرکز نمیکنند. یکی از عوامل مهم که روی کودک بیش فعال تاثیر مثبت یا منفی می گزارد رفتار مربیان در مهد با آنهاست.

نمونه هایی از تاثیر رفتار های مثبت و منفی مربی در مهد کودک:

معمولا کودکان بیش فعال بر کودکان دیگر تاثیر می گزارند و نظم را بهم می ریزند. مربیان در برخورد با چنین کودکانی با تدابیری تصمیم به نشاندن آن ها در سر جای خود می کنند که اگر این تدابیر اشتباه باشد باعث نتیجه منفی می شوند. اگر هر مربی فقط با سرکوب کردن رفتار های این کودکان بخواهند آن ها را کنترل و نظم ایجاد کنند نه تنها نتیجه مطلوبی نمیگیرند بلکه نتیجه معکوسی خواهند گرفت.

سرکوب کردن زیاد این کودکان باعث ایجاد عصبانیت و نا آرامی شود. اگر مربی مهد کودک فردی نا آرام و بی قرارو خشونت طلب باشد این را به کودک بیش فعال هم منتقل می کند. اگر مربیان بسیار کودک را فعال بار بیاورند باعث افزایش بیش فعالی و اگر رفتار مربی جلوی لذت بردن کودک را بگیرد نیز باعث باعث تخلیه نشدن انرژی کودک می شود.

برای برخورد صحیح با این نوع کودکان اول باید پزشک نوع بیش فعالی آن ها رو مشخص کند. مربیان و والدین باید امکانات بیشتری در اختیار چنین کودکانی بگزارند تا این کودکان بتوانند فعالیت های روزانه خود را به درستی انجام دهند. مثل انجام انواع فعالیت های ورزشی مناسب کودک که انرژی کودک به طور درست تخلیه شود.

مهدکودک کیدو کیدز کلاب، برای برخورد با این کودکان از مشاور رسمی مهدکودک، سرکار خانم ریگی کمک می گیرند. پس اگر کودک شما بیش فعالی دارد با خیالت راحت اورا به ما بسپارید.

جهت ثبت نام در مهدکودک کیدو کیدز کلاب از طریق لینک ” ثبت نام ” کلیک کنید.

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب