کار دستی

در این ویدئو می خواهیم نحوه ساخت یک کار دستی آسان که به صورت یک تابلوی برجسته خیل زیبا در می آید را با هم ببینیم. ساخت این تابلوی برجسته تلفیقی از هنر نقاشی و کار دستی سازی است. نتیجه کار بسیار زیبا خواهد شد و کودکان را به ساخت دوباره آن تشویق خواهد کرد.

برای ساخت این کار دستی، به چسب چوب، دستمال کاغذی، رنگ و تابلو نیازمندیم. در ادامه مراحل ساخت کار دستی را با هم گام به گام مرور می کنیم.

ابتدا روی تابلو، طرح مد نظر را با مداد می کشیم. این طرح مثل طرح ویدئو می تواند منظره طبیعی باشد یا هر طرح دلخواه دیگری. سپس دستمال کاغذی ها را ریز کرده و توی ظرفی پر از آب می ریزیم (بنا بر ویدئو).

دستمال کاغذی ها، بعد از یک مدت توی ظرف آب ماندن به حالت خمیری در می آیند. دستمال های خمیری را برداشته و فشار می دهیم تا آب آنها خارج شود. سپس هر چقدر نیاز است، درون یک ظرف می ریزیم. در ویدئو مشاهده می کنیم که دستمال های خمیری را در لیوان یکبار مصرف می ریزند.

حالا نوبت رنگ و چسب چوب است! هر بخشی از تابلو را که می خواهید رنگ کنید، به همان میزان درون ظرف دستمال خمیری را بریزید. سپس رنگ مد نظر را با مقداری چسب چوب به خمیر اضافه کنید و هم بزنید.

خمیر رنگی بدست آمده را بعنوان رنگ برای تابلویی که طرح آن را کشیدید استفاده کنید. به همین راحتی نقاشی خود را با این خمیر، به صورت برجسته رنگ کنید و از نتیجه کار دستی که ساختید، لذت ببرید!

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب