از سال 97 که فعالیت رسمی خود را در مشهد آغاز کردیم با طیف وسیعی از بچه ها چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین مواجه بودیم. ما در کیدو تمام تلاش خود را برای رشد ابعاد آموزشی و  تربیتی به کار گرفتیم. اما با بزرگ تر شدن مجموعه و رویارویی با طیف وسیعی از بچه ها و خانواده ها متوجه شدیم که برای برطرف کردن برخی مسائل خاص، حضور یک تیم روانشناسی در کنار تیم ما ضروری است. این شد که دپارتمان روانشناسی کیدو کیدز کلاب شکل گرفت.

ما در این دپارتمان برای تمامی دغدغه های شما والدین عزیز برنامه ویژه ای داریم. هدف از راه­اندازی این دپارتمان تنها رفع مشکلات نیست. هدف والاتر، کشف استعدادهای کشف نشده و هدایت این استعدادها در مسیر درست زندگی است.

در ادامه به معرفی خدمات متنوع این دپارتمان می پردازیم:

  1. مشاوره والدین
  2. شن بازی درمانی کودک
  3. دوره های توجه و تمرکز
  4. آزمون­های هوش استعداد
  5. بسته های آموزشی
  • مشاوره والدین: والدین از زمان تولد فرزندشان تمام تلاش خود را انجام می دهند تا بهترین عملکرد را در تربیت آن ها داشته باشند. اما در این مسیر ممکن است سوالاتی داشته باشند که پاسخش را نمی دانند. یا با چالش هایی مواجه می­شوند که نحوه برخورد مناسب با این چالش ها را نمی­دانند. قطعا کمک گرفتن از یک مشاور در این مسیر بسیار کمک کننده است تا بتواند با ارائه راهکارهای علمی و دقیق نقشه راهی را برای شما والدین عزیز ترسیم کند.
  • شن بازی درمانی کودک: کودکان در مسیر زندگی خود ممکن است با مسائلی ر وبه رو شوند. مسائلی مانند: اضطراب، کمبود عزت نفس، سوگ، طلاق، پرخاشگری، افسردگی و … .

 

تمام این مسائل باعث ایجاد تنش شده و عملکرد کودک را تحت تاثیر قرار می­دهد. اتاق شن بازی درمانی شامل یک سینی شن و صدها مینیاتور کوچک است. مینیاتورها شامل تمام وسایلی است که کودک در زندگی واقعی با آن­ها روبه رو است. کودک در روند این درمان دنیای خودش را درون سینی شن می­چیند و با کمک درمانگر متخصص تمامی این چالش ها و تنش ها را یکی یکی حل می کند. این رویکرد درمانی معجزه حال خوب کودک است.

 

  • دوره‌­های توجه و تمرکز: امروزه با گسترش تکنولوژی، کودکان بیشتر از پیش در معرض رسانه­هایی همچون تلویزیون، تلفن­های همراه، تبلت، بازی­های رایانه­ای و … قرار گرفته­اند. پراکندگی داده­های دریافتی بر روی پردازش­های مغزی اثر می­گذارد. به همین دلیل است که مسأله عدم توجه و تمرکز یکی از دغدغه­های اصلی والدین، مربی­ها و معلم­ها در این نسل از بچه­ها می­باشد. مساله­ای که اگر به موقع برطرف نشود بسیاری از ابعاد زندگی کودک را تحت تاثیر قرار می­دهد. مسائلی مانند: مشکلات آموزشی، رفتاری، قدرت یادگیری، موقعیت شغلی، تحصیلی و … . دوره های توجه و تمرکز کودک برای حل این مسأله بسیار کمک کننده است.
  • آزمون های هوش و استعداد: دغدغه دپارتمان روانشناسی کودک علاوه بر رفع مشکلات، کشف استعداد بچه­ها و هدایت این استعداد­ها در مسیر درست آینده است. ما قصد داریم با استفاده از به روزترین ابزارها و آزمون­ها، هوش و استعداد فرزند شما را بسنجیم و بتوانیم فرزندتان را در مسیر شغلی درست هدایت کنیم.
  • بسته آموزشی yes brain: این بسته آموزشی را هر والدی(که بچه 2 تا 8 سال دارد) باید در خانه داشته باشد. بچه­ها در طول زندگی هیجانات و احساسات متفاوتی را تجربه می­کنند. مغز فرزندان ما باید پذیرای تمامی این هیجانات و احساسات باشد و بداند در موقعیت­هایی که دچار هیجانات مختلفی مانند: شرم، اضطراب، خجالت، ناامیدی، خشم و … می­شود چطور باید رفتار کند. قطعا این توانایی نیاز به تمرین دارد. من به عنوان والد باید بدانم که چگونه با کودک رفتار کنم تا او را برای داشتن مغزی پذیرا آماده کنم. این بسته شامل حداقل 10 بازی و یک فیلم آموزشی است که شما والدین عزیز می­توانید با استفاده از آن­ها همین مفاهیم عمیق را در قالب بازی و سرگرمی به کودکان خود آموزش دهید و فرزندانتان را برای داشتن مغزی پذیرا آماده کنید.

تماس با دپارتمان روانشناسی کیدو

09308555909