مهدکودک آنلاین یا مجازی پیش دبستانی آنلاین
 مهدکودک آنلاین یا مجازی خوب است یا بد؟ این سوالی است که در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد. 

از هر ابزاری مي توان به دو صورت متفاوت استفاده کرد. استفاده مثبت و یا استفاده منفی. با رویكرد های متفاوت، نتایج متفاوتی خواهيم داشت. همانند یک چاقو ، که اگر در دست دو انسان متفاوت باشد (جراح و قاتل) ، نتيجه کار کاملا متفاوت خواهد بود. اولی در جهت احيای انسان و دومی در جهت امحای انسان قدم بر خواهد داشت. بنا براین ، هيچ وسيله ای به تنهایی خوب یا بد نيست و مهم ، استفاده کننده آن هست که با چه هدف و دیدگاهی از آن استفاده نماید. با این تواصيف، مهدکودک آنلاین یا مجازی نيز مي تواند در صورت استفاده صحيح، نتایج سودمندی داشته باشد. تا زمانی که دوست واقعی کودکتان نباشيد و تا وقتی که او با شما احساس همراهی نكند، به نتيجه خوبی نمی رسيد.

اگر ترس ازحضور او در دنيای مجازی زندگی تان را فلج کرده، بهتر است همين امروز ساختن یک رابطه دوستانه را آغاز کنيد. ساخت یک رابطه دوستانه به شما این امكان را می دهد که در موقعيت های حساس و زمان هایی که مشكلی برای کودکتان بوجود آمد ، به جای آنكه ازافراد غریبه کمک بگيرد، سراغ خودتان بياید. استفاده از دنيای مجازی، برای کودک باید همراه با قانونمندی، مسئوليت پذیری و محدودیت باشد. و والدین می بایست از این امرکاملا آگاه باشند.

مهد آنلاین و نقش پدر و مادر

 از سویی دیگر ، تجربه ثابت کرده، هرچقدر نابلدی پدر و مادر در استفاده از اینترنت بيشتر باشد، احتمال به خطر افتادن فرزندان بيشتر است. این تجربه، بيشتر از آنكه از روی آمار دقيق و قطعی بياید، از روی نگاه به دوروبر و شنيده هاست و صد البته پرونده هایی که اداره نظارت بر فضای سایبری از آنها صحبت می کنند.

نتیجه گیری از موضوعات مطرح شده بیان می دارد، بهره بردن از امکانی همچون مهدکودک آنلاین در کنار تمامی محاسن و ویژگی های مثبتی که به همراه دارد، می تواند عمل بروز مشکلاتی نیز باشد. حال سوال اینجاست که پدر و مادر چگونه باید با پدیدۀ آنلاین شدن همه مسائل از جمله مهدکودک روبه رو شوند. آیا مهدکودک آنلاین به آنها کمک خواهد کرد یا مشکل جدیدی برای آنها بوجود خواهد آورد.

چگونگی برخورد والدین با کودکان در فضای مجازی

اگر کودک یا نوجوان شما پس از ساعت های طولانی پای رایانه نشستن، رفتارهای مشكوکی پيدا کرده است، استفاده از رایانه راکاملا ممنوع نكنيد. سعی کنيد با او صحبت کنيد و پای درد و دلش بنشينيد. پرخاشگری، استقلال طلبی بيش از اندازه ، سكوت های طولانی و از این نوع رفتارهای نامعمول، می تواند نشانه ای ناخوشایند باشد. یكی از راه های نجات ، این است که رایانه را به اتاق نشيمن منتقل کنيد و صفحه آن به گونه ای باشد که بتوانيد فعاليت های کودکتان را در اینترنت زیرنظر داشته باشيد.

مراقبت از کودک در فضای مجازی، باید شبيه سایر مراقبت هایتان نامحسوس باشد اما از روبرو شدن با او نترسيد و فكر نكنيد با شما وارد بحث می شود و کمبود اطلاعات شما را به رختان می کشد. کارشناساس معتقدند که ورود کودکان به دنيای مجازی و آموزش سریع آن، به امری لاینفک در زندگی امروزی تبدیل شده است. و لازمه آموزش و استفاده درست از آن ، مستلزم فرهنگ سازی و فراهم نمودن یک بستر مناسب برای استفاده از آنها است.

اما با توجه به مسائلی که مطرح شد، مهدکودک آنلاین مزیت هایی دارد که نمی توان از آنها به راحتی عبور کرد. از جمله اینکه فرزندان شما در مدت زمان حضور در منزل و در کنار شما به جای چرخیدن در میان بازی ها و نرم افزارهای گوناگون و مختلف، جهت گیری خاصی در حوزه آموزشی پیدا می کنند. یعنی در مهدکودک آنلاین یا مجازی، به جای بازی های صرفا سرگرم کننده، آموزش نیز همراه کودک خواهد بود.

مهدکودک آنلاین کودک را با استفاده صحیح از فضای مجازی آشنا می کند. و راه درست تعامل در فضای اینترنت را آموزش می دهد.

یک پیشنهاد شگفت انگیز

در صورتی که اکنون نسبت به ثبت نام کودک خود در مهدکودک آنلاین ترغیب شدید، پیشنهاد می کنیم حتما از امکانات بهترین مهدکودک مشهد در صفحه مخصوص آن بازدید کنید.

علاوه بر این جهت ثبت نام پیش دبستانی و مهدکودک کیدو کیدز کلاب مشهد نیز می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب