ثبت نام مهد کودک و خانه بازی کیدو کیدز کلاب
اهمیت ثبت نام پیش دبستانی خوب در شخصیت کودک

کودکی یکی از مهم ترین و پایه ای ترین مراحل شکل گیری شخصیت ، یادگیری ، مهارت آموزی ، کساب تجربه و رشد فردی اجتماعی است. بعد از خانه، کودکان بیشترین زمان خود را در فضاهای آموزشی سپری می کنند ، از این رو محیط های آموزشی تأثیر بسزایی در رشد ، پرورش و هویت سازی کودکان دارند. این امر بیانگر اهمیت نقش محیط های آموزشی در یک جامعه است. انتخاب درست مهد کودک و ثبت نام در یک مهد کودک درست از نگرانی های والدین است.

 تاثیر رنگ فضای آموزشی کودکان در روحیه آنها

تحقیقات نشان داده است که برای کودکان در سنین پایین رنگ مهم تر از فرم است. این موضوع بر اهمیت رنگ به عنوان عنصری مهم در طراحی فضا های آموزشی می افزاید. در واقع استفاده درست از رنگ می تواند باعث شادابی ، نشاط ، آرامش درونی ، تحرک و تلاش کودکان شود و فرآیند یادگیری را افزایش دهد. رنگ مستقیماً با معماری در ارتباط است رنگ ها نیز دارای وزن ادراکی هستند. رنگ های گرم نزدیک تر احساس می شوند و باعث تحرک و ایجاد هیجان می گردند و رنگ های سرد دورتر احساس می شوند و باعث آرامش می گردند. به همین علت می توان از رنگ های گرم و درخشان جهت ایجاد محیطی پرهیجان و از رنگ های سرد و ملایم جهت ایجاد محیطی آرام استفاده کرد.

باید در انتخاب و ثبت نام مهد کودک خوب به نکات زیر در خصوص رنگ آمیزی محیط توجه کرد
  1. در مهد کودک رنگ های گرم و درخشان جهت ایجاد محیطی پرهیجان و از رنگ های سرد و ملایم جهت ایجاد محیطی آرام می باشد.
  2. استفاده از رنگ های نامناسب و خنثی مانند رنگ های سفید و قهوه ای در اسکلت پنجره ها ، میز ، صندلی ، نیمکت و …. باعث ایجاد افسردگی کوکان دلبندتان می گردد.
  3. رنگ نا مناسب در کلاس ها آثار سوء روانی در کودکان ایجاد کرده و باعث خستگی می شود.
  4. رنگ آمیزی دیوار های محیط آموزشی مهد کودک به رنگ های روشن ، محیط را در ظاهر بزرگتر نمایان می سازد و استفاده از رنگ های شدید مثل آبی تیره و قرمز درصورتی که در دیوار های محیط آموزشی کودکان به کار رود منجر به ایجاد تنش می شود.
  5. رنگ میز و صندلی کودکان باید مات باشد.
  6. در سطح کف محیط آموزشی کودکان می توان رنگ های سفید ، خاکستری و یا رنگ های روشن استفاده کرد.

پس همانطور که اشاره شد عامل رنگ آمیزی نیز تاثیر بسیار مهمی در انتخاب و ثبت نام مهد کودک دارد. مهدکودک کیدو کیدز کلاب سعی کرده است که از روانشناسی رنگ ها استفاده کند و فضای خانه بازی و مهدکودک را به روشی استاندارد رنگ آمیزی کنند.

جهت ثبت نام در مهد کودک و خانه بازی کیدو کیدز کلاب می توانید از  طریق لینک ثبت نام اقدام کنید.

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب