آموزش کودک در مهدکودک کیدو کیدز کلاب
سلامتی کودکان همیشه در درجه اول است.

در یکی دو سال اخیر بدلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از کلاس ها، مدارس دولتی یا حتی مراکز خصوصی در مرز ورشکستگی قرار گرفتند. پس قطعا مهد کودک ها نیز از قائله مستثنی نبوده اند. در ابتدایی ترین روز های شیوع این بیماری مردم به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و همچنین ترس و دلهره ی ایجاد شده ترجیح می دادند که ازرفتن به مراکز عمومی خودداری کنند.

به مرور زمان یاد گرفتند که نمی توان از انجام امور واجب سر باز زد. به همین دلیل اکثریت مراکز آموزشی مثل مدارس، دانشگاه ها و حتی مهد کودک های مشهد و ایران تلاش کردند که نوع فعالیت خود را تغییر دهند.برای مراکزی مانند دانشگاه یا مدارس این موضوع کار سخت یا پیچیده ای نبود. این موسسه ها براحتی نوع فعالیت خود را از حضوری به آنلاین تغییر دادند. مهدکودک آنلاین کیدو کیدز کلاب از سالی که کرونا شروع شد، کلاس های خود را به صورت آنلاین برگزار می کند و امروزه بیش از 1200 کودک از قسمت های مختلف ایران دارد.

در صورتی که قصد دارید کودک خود را در مهدکودک و پیش دبستانی آنلاین و دوزبانه کیدو کیدز کلاب ثبت نام کنید می توانید فرم ثبت نام را پر کنید.

این در حالیست که برای مرکز آموزشی مثل مهد کودک سازگاری با کرونا کار راحتی نبود. زیرا اینکه مهد کودک ها در کرونا به فعالیت خود به صورت حضوری ادامه دهند، قطعا یک چیز غیر ممکن بود. چون طرف حساب مربیان افراد بزرگسال نبودند که براحتی متوجه وخامت اوضاع شوند. بلکه مراجعه کنندگان اکثریت خردسالان یا کودکان بودند که هیچ درکی از موقعیت پیش آمده نداشتند.

کرونا و اوضاع نابسامان مهدکودک ها

به همین دلیل یکسال اول در شیوع بیماری کرونا اکثریت مهد کودک ها نتوانستند نوع فعالیت خود را تغییر دهند. پس مجبور به بستن مراکز شدند.ولی این مسئله باعث ناراحتی اکثریت خانواده ها شد. زیرا همانطور که گفته شد مقطع مهد کودک برای کودکان از اهمیت زیادی برخورد دار است. اینکه کودکان را از این دوران محروم کنیم اصلا فکر جالبی نبود وحتی ممکن بود آسیب هایی نیز برای ورود به مدرسه به آن ها وارد کند.

پس مهد کودک ها نیز تصمیم گرفتند تا نوع فعالیت خود را در کرونا به صورت آنلاین به طورموقت ادامه دهند. در ابتدا این تصمیم با مشکلات فراوانی روبه رو بود.زیرا مربیان برای شروع کلاس ها به صورت مجازی و آنلاین هیچ آموزشی ندیده بودند. پس قطعا اولین اقدام برای شروع این کار برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان بود.

مهدکودک کیدو کیدز کلاب سعی دارد تا به عنوان بزرگ ترین مهدکودک آنلاین ایران شناخته شود.

دومین گام برای شروع کار به صورت مجازی داشتن، فضای اینترنتی برای برگزاری کلاس ها بود.این مسئله برای مهد کودک در ایام کرونا نسبت به مراکز آموزشی دیگر از اهمیت بیشتری برخورد دار بود. زیرا طرف حساب مربیان بزرگتر ها نبودند بلکه کودکانی بودند که برای آموزش، به فضایی مفرح و شاد احتیاج داشتند.

پس بسیاری از مهد کودک ها در ایام کرونا، در اولین اقدام برای خود سایتی طراحی کردند که بتوانند نوع آموزش خود را به اطلاع عموم خانواده ها برسانند.

آیا مهد کودک آنلاین در کرونا تاثیری در آموزش کودکان دارد یا خیر؟

همانطور که گفته شد فضای مجازی توانست کمک های زیادی را در اختیار مربیان یا حتی خانواده ها قرار دهد.

مربیان با استفاده از اینترنت توانستند به منبع بی پایانی از اطلاعات دست پیدا کنند. آنها با کمک این اطلاعات می توانند نوع وسبک آموزش خود را بروز کنند.

با توجه به این که مقطع پیش دبستانی و مهد کودک برای کودکان از اهمیت زیادی برخورد دار است. مربیان باید تلاش کنند تا بتوانند آموزش های لازم را برای ورود به مدرسه، در مهد کودک های مجازی در ایام کرونا برای کودکان فراهم کنند.

وجود مهد کودک مجازی در کرونا چه مزایایی داشت؟

بسیاری از والدین برای فرستادن فرزند خود دارای نگرانی های زیادی بودند. اما مجازی شدن شدن مهد کودک ها در دوران کرونا باعث شد کمی از این نگرانی ها کاسته شود. نگرانی های والدین از روزی که قرار است کودک با تکنولوژی آشنا شود آغاز می شود. اما مربیان مهد کودک در دوران کرونا این مسئله را مدیریت کرده اند. آن ها با معرفی نرم افزار مناسب یا سایت های مجاز برای آموزش به کودکان به والدین کمک کردند تا بتوانند از این نگرانی ها بکاهند.

مربیان در فضای آنلاین چه چیزهایی را آموزش می دهند؟

برگزاری کلاس های مهد کودک در کرونا به صورت آنلاین به مربیان کمک زیادی کرد. زیرا آن ها توانستند اقداماتی بهتری در جهت آموزش برای کودکان فراهم کنند.هم چنین در این دوران مهد کودک هایی نظیر کیدو کیدز کلاب از نظر کیفیت نسبت به سایر مهد کودک ها در صدر قرار گرفتند.

در محیط مجازی این مهد کودک ها موارد زیادی را می توان برای آموزش به کودکان آماده کرد. در ذیل به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

  • برخی از مهد کودک های آنلاین داشتن کلاس های موسیقی یک الویت محسوب می شود. زیرا باعث شاد شدن کودکان و فضای کلاس می شود.
  • دو زبانه بودن مهد کودک نیز یکی از ویژگی هایی است که می تواند یک مهد را نسبت به سایرین متمایز کند.
  • برگزاری کلاس های ریاضی به صورت ابتدایی: زیرا کودکان برای ورود به مدرسه نیاز به پیش مقدمه ای در برخی از مفاهیم دارند. این موضوع باعث می شود تا یادگیری در آینده راحت تر باشد.
جمع بندی

در ماه های اخیر بدلیل کمتر شدن میزان شیوع این ویروس، بسیاری از مراکز آموزشی مثل مهد کودک هایی که در کرونا فعالیت می کردند فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز کردند.

اما والدین باید به این موضوع توجه کنند که محیطی که قرار است کودکشان در آن آموزش ببیند از نکات بهداشتی قوی برخورد دار باشد. زیرا کودکان نسبت به بزرگسالان آسیب پذیرترند.

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب