تربیت کودک در مهدکودک و خانه بازی کیدو کیدز کلاب
انسان به دلیل اجتماعی بودن از زمان تولد تا آخر عمر خود نیاز به دیگران دارد. و از آن ها تاثیر می گیرد و بر آن ها تاثیر می گذارد.

اولین نهاد اجتماعی پرورش کودک خانواده است. مهد کودک ها بعد از خانواده در آموزش ارزش ها و الگو دهی شخصیتی به کودکان نقش دارند که رفته رفته نقش آن ها بیشتر از نقش خانواده می شود. تاثیری پذیری کودک در مهدکودک بیشتر از خانواده است. برای همین مربیان اگر در زمینه تربیت کودک مهارت کافی داشته باشند میتوانند کودک را به خوبی در مهدکودک تربیت کنند.

مهدکودک ها در تربیت کودکان نقش دارند. اگر در کنار مربیان خوب مهدکودک، روانشناس هم باشد بسیار فرآیند مثبتی پیش خواهد آمد.

مهدکودک ها تا چه اندازه تربیت کودکان موفق بوده اند؟

کودکانی که در مهد کودک هستند و از مادر خود دورترند احتمال پرخاشگری در آن ها بیشتر است. این کودکان معمولا تهاجمی، پر توقع و بهانه گیر هستند. برخی علت این رفتار های کودکان را بی توجهی والدین و مربیان به کودک می دانند. یکی از راه های کم کردن این مشکلات کودک کم کردن ساعات حضور کودک در مهد کودک است. از سوی دیگر کودکانی که سال های دوم تا چهارم زندگی خود را در مهد هستند نسبت به بقیه کودکان آموزش زبان و حافظه آن ها بهتر است. در سنین بسیار پایین کودکانی که در مهد هستند ترسو و غمگین می شوند اما تا زمان سن آمادگی این مشکلات رفع خواهد شد. کودکان در مهد رابطه بهتر و دوستانه تری با مربیان خود دارند تا در خانه زیرا پدر و مادر با لحن دستوری با کودک خود برخورد می کنند و کودک احساس می کند که به او زور گفته شده است.

اگر مهدکودک ها بجز نگهداری ساده از کودک به جامعه پذیری و تربیت کودک بیشتر اهمیت بدهند نسل کودکان کار آمد و شایسته بیشتر می شود. وظیفه مربیان مهد کودک ها این است که استعداد های کودکان را آشکار کنند و آن ها رو برای دوره های بعدی آماده کند.

اقدامات لازم مربیان و والدین برای تربیت کودکان

برای اینکه مربیان مهدکودک بهتر به رشد و تربیت کودکان بپردازند باید ذهنی خالی و به دور از دغدغه داشته باشند و مدیران باید این شرایط را مهیا کنند و به مشکلات مربیان رسیدگی کنند. والدین باید در انتخاب مهد کودک بهتر برای کودک خود تحقیق کنند. وجود استاندارد های لازم برای مهد کودک ها الزامی است و باید از سوی مسئولان مربوطه این استاندارد ها تعیین شوند تا والدین با آگاهی به قوانین مهد کودک های مناسبی را شناسایی و انتخاب کنند.

برای ثبت نام در خانه بازی و مهدکودک کیدو کیدز کلاب می توانید از طریق لینک ثبت نام اقدام کنید.

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب