کلاس زبان انگلیسی مهدکودک
زبان انگلیسی موضوعی مهم برای والدین است.

کاربرد زبان انگیسی و دوزبانه کردن کودکان در مهدکودک آنلاین یا حضوری ، چیزی است که در جوامع امروزی بسیار کاربرد دارد. در این مقاله به کلاس های زبان انگلیسی مهدکودک دوزبانه کیدو کیدزکلاب اشاره خواهیم کرد.

نقطه عطف کودکان در یادگیری زبان

یک موسسه ی آموزشی مدرن در سال1984 متوجه شد که با استفاده از آموزش زبان انگیسی به کودکان میتواند به راهبردهای جدیدی در بخش آموزش دست پیدا کند. این شیوه ی مدرن به (راه شنیداری) معروف شده است.طبق این روش قبل از اینکه کودک به شنیدن و گویش عادت کند. برای پیشرفت او در زمینه صحبت کردن هر تلاشی بیهوده است. حتی ممکن است نتیجه ی معکوس در بخش آموزش ویادگیری داشته باشد.

برای همین توصیه میشود که آموزش را به بعد از دوران 6تا12 ماهگی موکول کنیم. زیرا بعد از این دوران کودک به صورت خودجوش شنیدن و گفتن را میاموزد. همه ی انسانها متوجه این موضوع هستند، که اگر خانواده ای قصد مهاجرت به کشور دیگری را داشته باشد. کودکان آن خانواده به  صورت خودکفا و غریزی زبان آن کشور را میاموزند.

اجبار یا اختیار در آموزش

حال آنکه افراد بزگسال این قدرت غریزه را به مرور زمان و افزایش سن از دست میدهند. و نیاز است که حتما کسی به آنها آموزش بدهد. با این متد در جامعه ی امروزی پیشرفتی حاصل نمیشود.این نکته حائز اهمیت است که تلاش کودک برای سخن گفتن یکی از رموز آموزش در کودکان است.پس در نتیجه شنیدن سخنان درست در پیشرفت کودکان در صحبت کردن تاثیر زیادی دارد. این در حالیست هرگونه مکالمه ی اشتباه و صحبت غلط این یادگیری را دچار مشکل میکند.

اگر کودکی در محیط خانواده سخنان محاوره ای بشنود، پس قطعا در آینده همانگونه سخن خواهد گفت. راه نهایی این مسئله این است که در سخن گفتن صبور باشیم و بیشتر شنونده خوبی باشیم.اکثریت خانواده ها به این علاقه مند هستند، که کودکان در همان سنین پایین شروع به یادگرفتن زبان انگلیسی کنند.یکی از راه های یاد گیری زبان برای کودکان در کلاس زبان انگیسی در مهدکودک ها، ایجاد شور و نشاط برای آنهاست.

و این در حالیست که اگر آنها را اجبار به یادگیری کنیم نتیجه  کاملا معکوس میشود و آنها وارد پروسه ی مقاومت برای یادگیری میشوند.ما در این متن تلاش داریم تا راه هایی برای ایجاد شور برای آموزش زبان به کودکان در کلاس های مهدکودک را به همه پیشنهاد دهیم.

  1. رها بودن کودک در یادگرفتن آموزش زبان انگیسی در مهدکودک

برخی از خانواده ها دراین اندیشه اند که اگر بخواهند کودکشان به  زبان انگلیسی مسلط باشد. باید حتما در جمع خانوادگی با او با زبان دیگری صحبت کنند. که این موضوع باعث فراموش شدن زبان مادری میشود. همچنین برقراری راه ارتباطی با کودک بسیار سخت میشود.

اگر شما خواستید از این روش استفاده کنید به این موضوع توجه کنید که ممکن در لحظاتی کودک به سختی متوجه منظور شما شود، این مسئله حتی ممکن باعث سوء برداشت نیز شود. در این لحظات سریعا زبان خود را تغییر دهید و با او با همان زبان مادری صحبت کنید. به کودک خود این امکان را بدهید که هروقت مشتاق بود با شما با همان زبان فارسی مادری سخن بگوید.

  1. علاقه مند بودن خود والدین به زبان انگلیسی

بهترین راه برای آموزش زبان به کودکان و یادگیری آنها در کلاس های زبان انگیسی مهدکودک این است، کودک این انگیزه به یادگرفتن را در خانواده ی خود نیز ببیند.

نیازی نیست که خانواده  در این موضوع خیلی به خود سخت بگیرد همینکه کودک ببیند آنها در حال خواندن یک روزنامه به زبان انگیسی یا یک کتاب،یا در حال شنیدن یک وویس به زبان انگلیسی هستند برای ایجاد انگیزی برای او کافیست.

  1. مکالمه به زبان انگلیسی و دریافت پاسخ به زبان فارسی

اگر شما کودکتان را درمنزل یا کلاس زبان انگیسی در مهدکودک مجبور کنید که همانگونه که شما با او انگلیسی صحبت میکنید به شما پاسخ انگلیسی دهد، قطعا به مرور زمان باعث ایجاد دلزدگی در کودک میشود. حتی ممکن است به دلیل ناتوانی در پاسخ به برخی سوالات شما دچار کاهش اعتماد به نفس نیز شود.

شما میتوانید در برخور با کودک خود از عبارات زیادی استفاده کنید. از عباراتی ساده که برای او قابل فهم نیز باشد ولی از او توقع پاسخ نداشته باشید:

1.از جملات قابل  فهم برای او استفاده کنید.

How are you

  1. برای تمجید کردن از کودک از جملات ساده ی انگیسی استفاده کنید.

Very good

  1. برای ایجاد تمرکز نیز میتوان از این عبارات استفاده کرد.

تمام موضوعاتی که بیان شد روش هاییست که از آن میتوان برای آموزش زبان انگیسی در کلاس مهد کودک یا حتی در محیط خانواده به صورت ساده از آن استفاده کرد، بدون اینکه توقع دریافت پاسخی از جانب کودک داشته باشیم.

اگر همه ی والدین و مربیان با کودکان اینگونه رفتار کنند، میتوانند شور لازم را در کودکشان برای یادگیری زبان انگیسی در منزل یا حتی کلاس زبان انگلیسی مهدکودک ایجاد کنند.

 کودک را در محیط انگلیسی قرار دهید

آموزش زبان انگیسی به کودک در مهد کودک ها باید به گونه ای انجام شود که به آنها حس ارامش را القا کند.

سعی نکنید که کودکان را مجبور به یادگیری کنید، زیرا این موضوع باعث میشود آنها انگیزه ی کافی را از دست بدهند.

نباید این حس در کودک ایجاد شود که والدین و مربیان در کلاس زبان انگیسی مهدکودک از آنها توقع کار ترسناک و غیر قابل باوری دارند. انها باید نسبت به آموزش واکنش مثبت نشان دهند تابتوانند همکاری لازم را با والدین و مربیان در کلاس زبان انگلیسی مهدکودک داشته باشند.

با همه ی این صحبت ها اگر دیدید زمانی که برای آموزش به کودک دارد صرف میشود طولانی شده است اصلا نگران نباشید، زیرا این روند طبیعی است.

سعی کنید در طول روز برنامه ی معینی داشته باشید، زیرا کودکان متوجه میشوند که در هر زمانی قرار است چه کاری را انجام دهند. مثلا آنها میدانند طبق برنامه هرروز بعد از اتمام مدرسه یا کلاس زبان انگیسی مهدکودکشان باید یک بازی یا سرگرمی انگیسی داشته باشند، یا حتما قبل از خواب شبانه یک مجله ی انگلیسی مطالعه کنند.

اگر در محیط منزل مکان خالی دارید، حتما کتابخانه ای کوچک برای کودکتان درست کنید و در آن از مجلات یا کتاب های انگلیسی استفاده کنید. حتی میتوانید طبقه ای را به سی دی های آموزشی یا بازی های فکری انگلیسی اختصاص دهید. بهترین روش برای آموزش زبان انگلسی در منزل یا کلاس زبان انگلسی مهدکودک استفاده از روش تکرار مکررات است. زیرا این این کار باعث میشود که موضوع مدنظر ما ملکه ی ذهن کودک شود.

ابداع روش هایی با ایجاد خلاقیت در آموزش زبان

اگر مربیان بتوانند در کلاس زبان انگلسی مهدکودکشان از روش هایی نوین و مدرن استفاده کنند، قطعا میتوانند به نتایج بهتری دست پیدا کنند. همچنین روانشناسان کودک میگویند که هرچقدر مربیان بتوانند از پنج حس اصلی کودکان در آموزش بهره ببرند، سطح آموزش آنها بالاتر میرود. در نتیجه حافظه ی بلندمدت کودکان فعالتر میشود.

نقش بازی در کلاس زبان انگلیسی مهدکودک

بازی و ایجاد سرگرمی در کلاس های مدرسه یا حتی کلاس های زبان مهدکودک میتواند نقش بسزایی در آموزش زبان انگلیسی داشته باشد. زیرا با این روش میتوان حس رقابت را در کوکان زنده کرد. همچنین کودک میاموزد که حتما باید برای خود هدفی ایجاد کند و برای رسیدن به
آن هدف تلاش کند.اگر بتواند در این راه برنده نیز شود قعطعا انگیزه ی زیادی برای او ایجاد میشود.

اگر در کلاس زبان انگلیسی مهدکودک کلاس زبان را به عنوان کلاس فوق برنامه تلقی کنند، قطعا کودک دیگر شوری برای یادگیری نخواهد داشت.

پس خیلی بهتر است که آموزش زبان انگلیسی را به عنوان یک برنامه نشاط آور و همراه سرگرمی در نظر بگیریم تا کودکان کمتر در منگنه ی اجبار قرار بگیرند.

بازی هایی که در کلاس زبان انگلیسی مهدکودک قابل اجرا هستند

Simon says: این بازی برای تقویت حس شنوایی کودکان بسیار عالیست.

Mother may: این بازی برای افزایش دایره لغات و همچنین برای گفتار درمانی بسیار عالیست.

نقش شعر و موسیقی در آموزش زبان انگلیسی در کلاس زبان مهدکودک

موسیقی به کودکان کمک میکند تا بتوانند دایره ی لغات خود را در عرصه ی زبان انگلیسی افزایش دهند.

در ذیل میتوان از برخی از این موسیقی ها نام برد:

Days a week7

If you are happy

مربیلان در کلاس زبان مهد کودک میتوانند تمام تلاش خود را بکنند تا همه ی کودکان حتی آن دسته از کودکانی که کم صحبت هستند نیز در این موسیقی خوانی شرکت کنند.

شما میتوانید برای ترغیب کودکان از روش های زیر استفاده کنید:

از آنها بخواهید همراه شعر از حرکات موزون نیز استفاده کنند.

از کوکان بخواهید موسقی را به عنوان حرکات نمایشی یا یک برنامه ی عملی انجامش دهند.

داستان پردازی در آموزش زبان در کلاس زبان مهدکودک

شما میتوانید از کودکان بخواهید که برای آموزش بهتر زبان انگلیسی در کلاس مهدکودک مجلات یا کتابهای داستانی که به زبان انگلیسی دارند را به مهد بیاورند و برای دوستان دیگرشان بخوانند.

کار هنری در قسمت آموزش زبان

استفاده از هنر روشیست  مدرن که امروزه کودکان علاقه ی زیادی به آن نشان میدهند.

میتوان با استفاده از پروژه های هنری  زبان انگلیسی را راحتتر در کلاس زبان مهدکودک به کودکان آموزش داد. برای این کار لازم است که از کودکان بخواهیم کار دستی درست کنند.  تا با این روش با انواع مشاغل و ترکیب رنگ نیز آشنا شوند.

مهدکودک کیدو کیدز کلاب با روش هایی نوین کلاس های زبان انگلیسی خود را برگزار می کند. برای شرکت و ثبت نام در کلاس های کیدو کیدز کلاب می توانید از طریق لینک ثبت نام اقدام کنید.

No Comments

یک دیدگاه بنویسید

آخرین مطالب